Uusimmat viestit

Tietämätön
09:03 11.01.2008
Eli jos menen viroon. Ostan liikkeestä katsastetun auton omiin nimiin (onnistuuko suomalaisena?) ja ajan auton laivaan. Tulen suomeen
viron kilvillä > ajan tulliin > otan siirtokilvet (+maksan tullit jos tarvii)
> sitten kotiin ja auto tulisi purettavaksi osien suhteen niin se olisi
sitten siinä ???
Nikolai Kopeloi
10:12 07.01.2008
Suomalaisen on hyvin vaikea rekisteröidä auto Venäjälle - se rekisteröidään vain niin pitkäksi aikaa, kuin viisumi tai oleskelulupa on voimassa. Jos ostat Virosta auton, niin joka kerta, kun poistut Venäjältä, sinun täytyy 2 viikkoa paluun jälkeen käydä tullissa hakemassa väliaikaista rekisteröintiä, joka myönnetään vuodeksi kerrallaan. Auto jää seisomaan tullin väliaikaiseen varastoon 1-3 päiväksi. Nopeutus maksaa n. 3500 ruplaa - silloin saat auton ulos päivässä. Venäjällä vakuutusmaksut ovat todella korkeita - muuten autot eivät ole kalliita, joskin merkkien välillä on todella suuria eroja. Auto, joka Venäjältä kannattaa ostaa on Land Rover ja Range rover - niiden ohjehinnat ovat Suomen tax-free hintojen tasolla ja esim. Discovery HSE maksaa uutena n. 45 000 euroa, eli saman verran, kuin 520 bemari, vaikka auto on Suomessa lähes 100 000 hintainen. En tiedä, mistä jöhtuu, mutta näin se vain on. Ehkä Lantikka on valloittamassa markkinoita ja hinnoittelee siksi autonsa todella kilpailukykyisesti. Voit ostaa auton esim. jonkun venäläisen nimiin ja ajaa valtakirjalla, jos viisumi on vain vuoden voimassa. Sitäpaitsi venäläiset rekkarit ja Suomen passi on paras yhdistelmä rajanylitysten yhteydessä - Suomeen päset ilman jonoa Suomen passilla ja Venäjälle taas ei tarvitse jonottaa muiden ulkomaalaisten autojen hitaasti matelevassa jonossa, vaan pääset "venäläisenä" nopeammin läpi. Eli jos kaikki plussat ja miinukset punnitsee, niin paras tapa on ostaa Venäjältä Lantikka. Sitäpaitsi nykyään saa jo 2 vuoden viisumeita, eli voisit hakea sellaista ja rekisteröidä auton 2 vuodeksi.
Christofer
06:53 04.01.2008
Eli jos suomalainen firma ostaa eestistä KM 18% käytetyn auton niin hakeeko se alvin takaisin verottajalta vai maksaako suoraan viroon KM 0% hinnan??
apy
00:06 23.12.2007
jos auto on katsastettu virossa niin on aivan laillista tuoda se suomeen viron kilvillä. Jos auto rekisteröidään kuorma-autoksi (jenkkimaasturit) tai matkailuautoksi niin suomessa sillä voi ajaa viron kilvillä kuukausia. Henkilöautosta on maksettava autovero ennen ajelua.
nimetön
17:21 22.12.2007
Varmaan toimii kuten Suomessakin
Ite oon suosinut OscarRehvid nimistä liikettä(Peterburi teellä Lasnamäellä - suomeksi onnistuu). (2007 neljä sarjaa)
Oon ostanut ylivuotista(=valmistettu vuosi takaisin) rengasta sieltä asennuksineen halvemmalla kuin Suomesta vastaavaa. Myyvät mielellään ylivuotisia, mutta mulla kaikki ollut ok.
Esim pitkän tinkimisen jälkeen ContiWinterViking2 lähti vaihtoineen ja tasapainoituksineen n320 eur(5000 eek) (195/65-15) Ja laittavat vielä käsin momenttiavaimella pyörät autoon kiinni.
eestis
11:48 19.12.2007
Terve, ensi vuonna muutan Eestiin. Asunto on. Ostan uuden karhean auton Estistä tai Saksasta, haluan rekisteröidä sen Eestiin. Voinko rekisteröidä sen itse konttorilla - eli onnistuuko tämä. Kuulin tuossa vain, että rekisteröinti tapahtuu vain myyjien toimesta????
2. Kysymys. Muutan takaisin Suomeen 2009. Tämän autonhan voi sitten viedä mukaan ja rekisteröidä Suomeen? Onko se sitten muuttoauto, eli käsitelläänkö tämä ajaoneuvo muuttoautonaSuomen tullissa?
connes
21:06 13.12.2007
kannata etsia lietuasta jonki (ratti oikealla tai kolari ) katto tämmast sivu autoplius .lt c 5 irtovad 2 500
connes
21:04 13.12.2007
teatusti rekkatsastu aika vaikea päästöt on tämmasel vehkel ihan kattossa
connes
21:00 13.12.2007
vanhemmile autoile aika vaikea löytä ,tapahtu tämmastaki etta viro romikses hinda samma mida motonet pyyta ( kuntoki ? ),jos jotaki kiinosta voin tarkista mita löydu
lege72
22:53 11.12.2007
miten se niinkuin toimii? eli kun ostan auton sieltä.. ja ajan laivaan.. entäs sitten?? mitä papereita auton mukaan pitää tulla, yms. jos auto maksaa esim. 4500€ joutuuko siitä maksamaan viron puolella muuta?? suomessa vain tulliin ja verohakemus sisään vai??

KIITOS!!
ei nimmee
19:41 05.12.2007
Elikkä siis jos meikäläänen pistää toisen asumisosootteen anopin työ viroon ja ostan auton sielä, niin voin huoletta ajella suomes viron rekkareis olevalla autolla... ????
kypa10
20:36 25.11.2007
Hei!
Kuka osaisi neuvoa?
Haluaisin ostaa tietyn merkkisen kuorma-auton Virosta. Miten olisi toimittava? Verotus?
katsastus suomessa jne?
Mitä kaikkea vaaditaan?
kyosti
22:44 18.10.2007
Hei!
Kukas osasi vastata seuraavaan kysymykseeni.
Olis tarkoitus ostaa käytetty UAZ minibussi, 6-8henk. hieman niinkun hupitarkoitukseen, mutta kuitenkin toimiva peli, katsastettu jne.
Näkyy löytyvän hinnaltann 1000-2000 ekua.
Mitähän joutuu maksamaan veroa ja jos on Virossa katsastettu, tarvitseeko vielä uudestaan katsastaa Suomessa?
no name
17:51 16.10.2007
Mikäli Virolainen yhtiö liisaa Virolaisesta leasingyhtiöstä auton suomalaiselle henkilölle joka asuu ensisijaisesti suomessa mutta on osoite myös Virossa, saa suomalainen ajaa rauhassa.
Olen ajanut yli vuoden, ollut ratsioissa useita kertoja, käynyt ulkomailla, koskaan kukaan ei ole puuttunut asiaan.
Topster
09:28 11.10.2007
rekisteröimätön
19:21 10.10.2007
Tuulilasi-lehdessä (Turbo) oli jokin aika sitten juttu Italiasta tuodusta Alfasta, jonka he lopulta rekisteröivät Viroon. Homma onnistui suomalaiselta, mutta autolle piti nimetä jonkinlainen 'kummi' joka oli Viron kansalainen. Tämä kummi siltä varalta, että jos jotain maksujä jää hoitamatta, niin hän olisi viimekädessä vastuussa. Tämän jälkeen autolla voi ajella kaikkialla muualla paitsi Suomessa.
krister23
09:45 02.10.2007
Ei onnistu ! Tarvitset oleskeluluvan sekä osoitteen missä ja miksi oleilet.
terv .Tallinassa asuva
zarppa
21:29 22.09.2007
tietääkö kukaan nettiosoitetta viron avk:lle tai mitään muuta osoitetta josta vois etsiä kolariautoja??
vastaus
22:10 20.09.2007
rekkaa ihmees venäjälle auto jos asut sielä! saat vielä halvemmalla ku mitä virossa.. ja voit sillä tulla jopa suomeenkin
paul-
21:14 05.09.2007
"Suomessa ei suomen kansalainen saa ajaa muuhun maahan rekisteröityä autoa. Piste. Jos poliisi pysäyttää niin pamahtaa autoverot välittömästi maksuun. Saa korjata jos olen väärässä."

Kyllä saa jos auto on rekisteröity yritykselle mikä toimii virossa tai jos ko. henkilö on eestin kansalainen.