Eli jos menen viroon. Ostan liikkeestä katsastetun auton omiin nimiin (onnistuuko suomalaisena?) ja ajan auton laivaan. Tulen suomeen
viron kilvillä > ajan tulliin > otan siirtokilvet (+maksan tullit jos tarvii)
> sitten kotiin ja auto tulisi purettavaksi osien suhteen niin se olisi
sitten siinä ???
Suomalaisen on hyvin vaikea rekisteröidä auto Venäjälle - se rekisteröidään vain niin pitkäksi aikaa, kuin viisumi tai oleskelulupa on voimassa. Jos ostat Virosta auton, niin joka kerta, kun poistut Venäjältä, sinun täytyy 2 viikkoa paluun jälkeen käydä tullissa hakemassa väliaikaista rekisteröintiä, joka myönnetään vuodeksi kerrallaan. Auto jää seisomaan tullin väliaikaiseen varastoon 1-3 päiväksi. Nopeutus maksaa n. 3500 ruplaa - silloin saat auton ulos päivässä. Venäjällä vakuutusmaksut ovat todella korkeita - muuten autot eivät ole kalliita, joskin merkkien välillä on todella suuria eroja. Auto, joka Venäjältä kannattaa ostaa on Land Rover ja Range rover - niiden ohjehinnat ovat Suomen tax-free hintojen tasolla ja esim. Discovery HSE maksaa uutena n. 45 000 euroa, eli saman verran, kuin 520 bemari, vaikka auto on Suomessa lähes 100 000 hintainen. En tiedä, mistä jöhtuu, mutta näin se vain on. Ehkä Lantikka on valloittamassa markkinoita ja hinnoittelee siksi autonsa todella kilpailukykyisesti. Voit ostaa auton esim. jonkun venäläisen nimiin ja ajaa valtakirjalla, jos viisumi on vain vuoden voimassa. Sitäpaitsi venäläiset rekkarit ja Suomen passi on paras yhdistelmä rajanylitysten yhteydessä - Suomeen päset ilman jonoa Suomen passilla ja Venäjälle taas ei tarvitse jonottaa muiden ulkomaalaisten autojen hitaasti matelevassa jonossa, vaan pääset "venäläisenä" nopeammin läpi. Eli jos kaikki plussat ja miinukset punnitsee, niin paras tapa on ostaa Venäjältä Lantikka. Sitäpaitsi nykyään saa jo 2 vuoden viisumeita, eli voisit hakea sellaista ja rekisteröidä auton 2 vuodeksi.
jos auto on katsastettu virossa niin on aivan laillista tuoda se suomeen viron kilvillä. Jos auto rekisteröidään kuorma-autoksi (jenkkimaasturit) tai matkailuautoksi niin suomessa sillä voi ajaa viron kilvillä kuukausia. Henkilöautosta on maksettava autovero ennen ajelua.
Varmaan toimii kuten Suomessakin
Ite oon suosinut OscarRehvid nimistä liikettä(Peterburi teellä Lasnamäellä - suomeksi onnistuu). (2007 neljä sarjaa)
Oon ostanut ylivuotista(=valmistettu vuosi takaisin) rengasta sieltä asennuksineen halvemmalla kuin Suomesta vastaavaa. Myyvät mielellään ylivuotisia, mutta mulla kaikki ollut ok.
Esim pitkän tinkimisen jälkeen ContiWinterViking2 lähti vaihtoineen ja tasapainoituksineen n320 eur(5000 eek) (195/65-15) Ja laittavat vielä käsin momenttiavaimella pyörät autoon kiinni.
Terve, ensi vuonna muutan Eestiin. Asunto on. Ostan uuden karhean auton Estistä tai Saksasta, haluan rekisteröidä sen Eestiin. Voinko rekisteröidä sen itse konttorilla - eli onnistuuko tämä. Kuulin tuossa vain, että rekisteröinti tapahtuu vain myyjien toimesta????
2. Kysymys. Muutan takaisin Suomeen 2009. Tämän autonhan voi sitten viedä mukaan ja rekisteröidä Suomeen? Onko se sitten muuttoauto, eli käsitelläänkö tämä ajaoneuvo muuttoautonaSuomen tullissa?
vanhemmile autoile aika vaikea löytä ,tapahtu tämmastaki etta viro romikses hinda samma mida motonet pyyta ( kuntoki ? ),jos jotaki kiinosta voin tarkista mita löydu
miten se niinkuin toimii? eli kun ostan auton sieltä.. ja ajan laivaan.. entäs sitten?? mitä papereita auton mukaan pitää tulla, yms. jos auto maksaa esim. 4500€ joutuuko siitä maksamaan viron puolella muuta?? suomessa vain tulliin ja verohakemus sisään vai??
Elikkä siis jos meikäläänen pistää toisen asumisosootteen anopin työ viroon ja ostan auton sielä, niin voin huoletta ajella suomes viron rekkareis olevalla autolla... ????
Hei!
Kuka osaisi neuvoa?
Haluaisin ostaa tietyn merkkisen kuorma-auton Virosta. Miten olisi toimittava? Verotus?
katsastus suomessa jne?
Mitä kaikkea vaaditaan?
Hei!
Kukas osasi vastata seuraavaan kysymykseeni.
Olis tarkoitus ostaa käytetty UAZ minibussi, 6-8henk. hieman niinkun hupitarkoitukseen, mutta kuitenkin toimiva peli, katsastettu jne.
Näkyy löytyvän hinnaltann 1000-2000 ekua.
Mitähän joutuu maksamaan veroa ja jos on Virossa katsastettu, tarvitseeko vielä uudestaan katsastaa Suomessa?
Mikäli Virolainen yhtiö liisaa Virolaisesta leasingyhtiöstä auton suomalaiselle henkilölle joka asuu ensisijaisesti suomessa mutta on osoite myös Virossa, saa suomalainen ajaa rauhassa.
Olen ajanut yli vuoden, ollut ratsioissa useita kertoja, käynyt ulkomailla, koskaan kukaan ei ole puuttunut asiaan.
Tuulilasi-lehdessä (Turbo) oli jokin aika sitten juttu Italiasta tuodusta Alfasta, jonka he lopulta rekisteröivät Viroon. Homma onnistui suomalaiselta, mutta autolle piti nimetä jonkinlainen 'kummi' joka oli Viron kansalainen. Tämä kummi siltä varalta, että jos jotain maksujä jää hoitamatta, niin hän olisi viimekädessä vastuussa. Tämän jälkeen autolla voi ajella kaikkialla muualla paitsi Suomessa.
"Suomessa ei suomen kansalainen saa ajaa muuhun maahan rekisteröityä autoa. Piste. Jos poliisi pysäyttää niin pamahtaa autoverot välittömästi maksuun. Saa korjata jos olen väärässä."
Kyllä saa jos auto on rekisteröity yritykselle mikä toimii virossa tai jos ko. henkilö on eestin kansalainen.