Uusimmat viestit

Jaggishka
19:07 02.09.2007
Mitä hyötyä sulle on Viroon registeröidystä autosta jos asut Venäjällä ei ole enää Neukkulaa olemassa HERÄTYS TOVERI!?välimatkaakin esim.Tartosta on 450km.sinne Pietariin
terentii.fi
01:46 01.09.2007
Saa Suomessa suomalainen ajaa ulkomaille rekisteröityä autoa jos itsekin asuu ulkomailla.

Liisaus ETA-alueelta onnistuu käsittääkseni yrityksille.
arska_put
10:07 18.08.2007
oisko jollain tietoa virolaisista rengas ja vanne kaupoista...pistäkää osoitteita tulee jos tiedätte
Lastu
17:59 03.08.2007
Suomessa ei suomen kansalainen saa ajaa muuhun maahan rekisteröityä autoa. Piste. Jos poliisi pysäyttää niin pamahtaa autoverot välittömästi maksuun. Saa korjata jos olen väärässä.
vesatalvela
16:58 02.08.2007
Moikka,

Mistähän kannattaisi kysellä varaosia? On kai Virossakin autopurkaamoja? Onkohan osat paljon halvempia kuin Suomessa?

Tarve olisi heti Citroen C5, 2.0 bensa, automaatti Tiptronicin vaihdelaatikolle. Löytyykö?
Juissi
02:11 02.08.2007
well, how about taxes for old timers in finland?? if im about to bring an old timer from estonia, does anyone know the tax behaviour for these kind of vehicles?...
Jlo
23:38 31.07.2007
Autoissa yuo tuntuu olevan jotenki selvää...

Miten verottaja kohtelee jos tuo maahan Mopoa? Tullin vero laskuri ei tunnu tuntevan kuin 125 kuutiosta ylöspäin?
vjk56
00:51 23.07.2007
Jos ostan käytetyn Bussin vaikka Neuplan merkkisen joka on Viron rekisterissä, niin miten se menee tuleeko ylimääräisiä maksuja. Onko sitten hankaluuksia saada se Suomessa rekisteröityä. Ja mites katsastus onko se heti katsastettava Suomessa vaikka olis Virossa katsastettu juuri. Ja sitten vielä jos Bussi on kaksi kerroksinen niin tuleeko siitä hankaluutta.
jsep
14:53 15.07.2007

Onnistuisko auton liisaus Virosta Suomeen ajeltavaksi?

js
Karavaanari
09:02 12.07.2007
Vaunustahan ei tosiaan veroja tarvi maksaa, mutta mitenhän käytännön järjestelyt onnistuu.
Miten sen saa laivaan? Saako jotain siirtotarraa tmv?
Mahtaako kesäkaudella laivoissa olla tilaa jos äkkiseltään yrittää tunkea kyytiin?
pp
13:40 06.07.2007
Asuntovaunussa tai -autossa ei ole autoveroa, eli ei muuta kun auto tai vaunu Suomeen kaasuvehkeitten katsastus ja auton katsastus ja kilvet kiinni.
pp
13:37 06.07.2007
Autoon täytyy hommata tyyppitodistus, kats.konttorilta saa listan mitkä osat täytyy tyypittää misssäkin vuosimallissa. Ohjaus,jarrut,turvavyöt,penkin kiinnitys ja ne pakokaasut, no vtt tutkii ja testaa, eli kannattaa ostaa kaksi autoa, koska penkin kiinnityksen testaaminen repimällä penkki väkipakolla irti rikkoo auton, eli rahalla saa, tai jos joku esim. merkkimaahantuoja antaa vaatimuksenmukaisuustodistuksen. Sinällään sillä että auto on eu:ssa kilvissä ei ole mitään väliä, jos se on yksittäin tehty tai maahantuotu.
Kalkkuna
18:43 28.06.2007
Lisäkysymys.

Kun kyseessä on auto jota ei ole EU tieliikenteeseen tyypietty (mutta silti Viron rekisterissä) niin kunka silloin toimitaan?
reedeks
21:56 17.06.2007
Eli olis aikomus tuoda asuntoauto tai vaunu esim. Virosta Suomeen. Mitä kuluja siitä tulee? Täytyykö maksaa vastaavat verot kuin henkilöautosta ym.? Mitä hintaluokkaa on vakuutukset vuodessa? Olen kiitollinen, jos joku viitsis vähän selventää.
toomas ilves
10:57 01.06.2007
Ei niistä mitään veroa tarvitse maksaa. Se alvin merkintä 0% tai 18% tarkoittaa vain sitä, että 0 %:ssa ei ole mahdollista vähentää veroa Suomessa, siis jos ostaja on yritys.

Täysin samaa tarkoittaa Suomessa pakettiautojen ym. ilmoituksissa mahdollienn merkintä (sis.alv.).

Yksityinen ostaja maksaa Virossa myyjälle pyydetyn hinnan, eikä mitään veroja yhtään minnekään.
salmejar
19:17 29.05.2007
Käsittäisin, että viroon tuoduissa autoissa on 18% veroa.Jos auto on tuotu esim Saksasta ei veroa ole ja siten et sitä joudu maksamaan.Suomessa joudut sitten tietty veron maksamaan suomen lakien mukaan.
veslaa
09:05 27.05.2007
auton rekisteri otteen ja kauppakirjan
fafa65
18:42 07.05.2007
Tere...miten toimitaan, jos viron kansalainen tuo auton suomeen ja minä ostan sen täällä? Mitä papereitä täytyy myyjältä osaa vaatia,että saa auton suomen puolella kilpiin??
enbuske
16:13 25.04.2007
Hmm .. kaveri tossa juuri haki auton sieltä eikä oo ainaskaan viä maksanu viroon mitään alveja..
köpi
16:07 25.04.2007
Eli jos siis haen auton ni ei tarvi maksaa sitä 18% alvia viroon enään..
NN
12:34 23.04.2007
Onhan Suomessakin sama homma kuin tuolla. Yksityinen kun myy, niin ei sisällä alvia. Yritys kun myy kalustosta, sisältää alvia tai sitten esim. takseissa ja p-autoissa jotain siltä väliltä (vrt yksityiskäyttö).
Tuolla vain saa vähentää ilmeisesti alvin työsuhdeautoistakin, joten myydessä nekin sisältää alvin.
Ja onhan Suomessakin kun liike myy tuottamaansa autoa, niin siinä on alvi mukana.
JAAKKO11
17:24 22.04.2007
Joo, joutuu maksamaan viroon +18% vielä veroa. kannattaa unohtaa virosta tuoda autoa tai sitten etsiä joku hakija joka bulvaa sen sillain ettei tarvitse maksaa niin suuria veroja;) mut itse ei kannata hakea
hypponen
22:11 19.04.2007
Jotkut ilmoittavat km 0%. Jos tuon auton Suomeen niin joudunko maksamaan ko. veron? Viroon? Suomeen?
Ari
jagge
10:16 01.04.2007
onko kellään tietoa voiko suomalainen rekisteröidä auton viroon?
asun pietarissa ja käyttäisin autoa siellä ,ei tarvetta ajaa suomessa.
täytyykö olla kirjoilla virossa että rekisteröinti onnistuu?
mitä maksuja tulee auton omistajalle virossa, onko vuosittaista käyttömaksua, vakuutus onko mahdollista saada suomen kaltaista
seisonta aikaa?
kiitokset jo etukäteen.
Jeppis
16:20 21.03.2007
Mitä toi sisältää 18 % alv. tarkottaa ku kaikissa ei oo?
Kylläpäs tuntuu oudolta ostaa ensin 10 000 euron jaguar ja maksaa 176% veroa Suomeen tuotaessa.
pate70
15:04 27.02.2007
tarvitaan mondeon automaattilaatikkoa. auto on -99 ja 2.0 16v zetec moottori.laatikko tarvis olla 98/08->99/05 välillä valmistetusta 2.0 mondeosta.paikkoja mistä kysyä tai voisi löytyä?
Jakke
15:44 05.02.2007
mistä näkis noi verotus hommat et minkä verran on mihinkin malliin verot kuten esim. bmw 540 ??
nenne
18:41 31.01.2007
näyttää vahvasti siltä että explorerin hankinta on edessä.voisitteko
tietävät kertoa missä 4.0 litran tehoista voima ja kulutus kohtaa?
eli riittääkö pienin teho vai pitääkö olla 206 hepoo!