Mitä hyötyä sulle on Viroon registeröidystä autosta jos asut Venäjällä ei ole enää Neukkulaa olemassa HERÄTYS TOVERI!?välimatkaakin esim.Tartosta on 450km.sinne Pietariin
Suomessa ei suomen kansalainen saa ajaa muuhun maahan rekisteröityä autoa. Piste. Jos poliisi pysäyttää niin pamahtaa autoverot välittömästi maksuun. Saa korjata jos olen väärässä.
well, how about taxes for old timers in finland?? if im about to bring an old timer from estonia, does anyone know the tax behaviour for these kind of vehicles?...
Jos ostan käytetyn Bussin vaikka Neuplan merkkisen joka on Viron rekisterissä, niin miten se menee tuleeko ylimääräisiä maksuja. Onko sitten hankaluuksia saada se Suomessa rekisteröityä. Ja mites katsastus onko se heti katsastettava Suomessa vaikka olis Virossa katsastettu juuri. Ja sitten vielä jos Bussi on kaksi kerroksinen niin tuleeko siitä hankaluutta.
Vaunustahan ei tosiaan veroja tarvi maksaa, mutta mitenhän käytännön järjestelyt onnistuu.
Miten sen saa laivaan? Saako jotain siirtotarraa tmv?
Mahtaako kesäkaudella laivoissa olla tilaa jos äkkiseltään yrittää tunkea kyytiin?
Autoon täytyy hommata tyyppitodistus, kats.konttorilta saa listan mitkä osat täytyy tyypittää misssäkin vuosimallissa. Ohjaus,jarrut,turvavyöt,penkin kiinnitys ja ne pakokaasut, no vtt tutkii ja testaa, eli kannattaa ostaa kaksi autoa, koska penkin kiinnityksen testaaminen repimällä penkki väkipakolla irti rikkoo auton, eli rahalla saa, tai jos joku esim. merkkimaahantuoja antaa vaatimuksenmukaisuustodistuksen. Sinällään sillä että auto on eu:ssa kilvissä ei ole mitään väliä, jos se on yksittäin tehty tai maahantuotu.
Eli olis aikomus tuoda asuntoauto tai vaunu esim. Virosta Suomeen. Mitä kuluja siitä tulee? Täytyykö maksaa vastaavat verot kuin henkilöautosta ym.? Mitä hintaluokkaa on vakuutukset vuodessa? Olen kiitollinen, jos joku viitsis vähän selventää.
Ei niistä mitään veroa tarvitse maksaa. Se alvin merkintä 0% tai 18% tarkoittaa vain sitä, että 0 %:ssa ei ole mahdollista vähentää veroa Suomessa, siis jos ostaja on yritys.
Täysin samaa tarkoittaa Suomessa pakettiautojen ym. ilmoituksissa mahdollienn merkintä (sis.alv.).
Yksityinen ostaja maksaa Virossa myyjälle pyydetyn hinnan, eikä mitään veroja yhtään minnekään.
Käsittäisin, että viroon tuoduissa autoissa on 18% veroa.Jos auto on tuotu esim Saksasta ei veroa ole ja siten et sitä joudu maksamaan.Suomessa joudut sitten tietty veron maksamaan suomen lakien mukaan.
Tere...miten toimitaan, jos viron kansalainen tuo auton suomeen ja minä ostan sen täällä? Mitä papereitä täytyy myyjältä osaa vaatia,että saa auton suomen puolella kilpiin??
Onhan Suomessakin sama homma kuin tuolla. Yksityinen kun myy, niin ei sisällä alvia. Yritys kun myy kalustosta, sisältää alvia tai sitten esim. takseissa ja p-autoissa jotain siltä väliltä (vrt yksityiskäyttö).
Tuolla vain saa vähentää ilmeisesti alvin työsuhdeautoistakin, joten myydessä nekin sisältää alvin.
Ja onhan Suomessakin kun liike myy tuottamaansa autoa, niin siinä on alvi mukana.
Joo, joutuu maksamaan viroon +18% vielä veroa. kannattaa unohtaa virosta tuoda autoa tai sitten etsiä joku hakija joka bulvaa sen sillain ettei tarvitse maksaa niin suuria veroja;) mut itse ei kannata hakea
onko kellään tietoa voiko suomalainen rekisteröidä auton viroon?
asun pietarissa ja käyttäisin autoa siellä ,ei tarvetta ajaa suomessa.
täytyykö olla kirjoilla virossa että rekisteröinti onnistuu?
mitä maksuja tulee auton omistajalle virossa, onko vuosittaista käyttömaksua, vakuutus onko mahdollista saada suomen kaltaista
seisonta aikaa?
kiitokset jo etukäteen.
Mitä toi sisältää 18 % alv. tarkottaa ku kaikissa ei oo?
Kylläpäs tuntuu oudolta ostaa ensin 10 000 euron jaguar ja maksaa 176% veroa Suomeen tuotaessa.
tarvitaan mondeon automaattilaatikkoa. auto on -99 ja 2.0 16v zetec moottori.laatikko tarvis olla 98/08->99/05 välillä valmistetusta 2.0 mondeosta.paikkoja mistä kysyä tai voisi löytyä?
näyttää vahvasti siltä että explorerin hankinta on edessä.voisitteko
tietävät kertoa missä 4.0 litran tehoista voima ja kulutus kohtaa?
eli riittääkö pienin teho vai pitääkö olla 206 hepoo!