Uusimmat viestit

Autoverotus
21:13 23.02.2009
Sinä et saa suomen kansalaisena ajaa vironkilvissä olevalla autolla. Kannattaa katsoa autoverolaki. Sieltä saat tarkan vastauksen :)
tinke
16:25 25.01.2009
Terve!

Lueskelin mielenkiinnolla näitä keskusteluja. Itse olen hakenut bemarini virosta jo viimeiset 4 vuotta. Sitä ennen haettiin mm. moottoripyöriä. Löytyy hyvät kontaktit sieltä päästä ja homma on aina toiminut enemmän kuin hyvin.

Mutta nyt ollaan perustamassa tytäryhtiötä Viroon ja olisin kiinnostunut kuulemaan, että kuinka olisi hyvä junailla asia siten, että saisin ajaa Viron rekkareilla Suomessa? Auto tulisi luonnollisesti Virolaisen firmani nimiin, mutta kuinka toimia Suomen päässä ja entäs vakuutukset? Suomessahan saa luonnollisesti ajaa tietyn aikaa "väliaikaisesti verotta" mutta mihin pykälään olette vedonneet? Pitääkö ajoittain aina käyttää auto Virossa vai kuinka? Autoahan ei pysty Suomessa luonnollisestikaan myymään ennen kuin se on Suomeen tullattu, eikö vain?

Osaakos Viron pojat vähentää alvit, jos sieltä päästää ostaa auton. Ennen olen aina ostanut yksityishenkilönä, niin nämä asiat eivät ole tulleet kysymykseen. Saksassa vähentävät alvin, kunhan vain saavat firman tarpeelliset tiedot. Onko kokemusta, että hoituuko homma Virossa yhtä hyvin?

Kiitos vastauksista!
Rampo1
16:12 23.01.2009
Onko liikkeitä jotka ottaa vanhan auton vaihdossa?
mikkop
11:01 18.01.2009
miten menee verotus kolari tai muuten epäkuntoinen auton kohdalla ?
Bemmiveroja korjaus
14:12 17.01.2009
Ja tarkoitus m5:sta puhuttaessa oli sanoa, että ties kuinka paljon se maksaa Suomessa :D
Bemmiveroja..
14:11 17.01.2009
Niin ja tuo seiskasarjalainen oli vm 2004.
Bemmiveroja..
14:11 17.01.2009
Mitenkäs autojen, jotka ovat selvästi halvempia kuin Suomessa?
Esim. BMW M5 (olikohan vm 98), joka maksaa 10 000e Virossa mutta ties kuinka paljon virossa... Toinen koski 730bemaria, joka maksaa 12k. Miten ne verot oikeen näihin tulee sitten?
Vierailija
18:09 23.12.2008
4 706,94 €

toi on se yhteensä.
Vierailija
18:07 23.12.2008
Ajoneuvon yleinen
pyyntihinta Suomessa 16 000,00 €
Vähennetään tavanomaiset
alennukset (5 % x 16 000 € + 750 €) 1 550,00 €
10
Ajoneuvon yleinen vähittäismyyntiarvo
eli verotusarvo 14 450,00 €
Autovero (26,7 % x 14 450 €) 3858,15 €
Autoverosta kannettava
arvonlisävero (22 % x 3 858,15 €) 848,79 €
Maksettava yhteensä

Joku pieni esimerkki verotuksesta.
Vierailija
18:01 23.12.2008
No varmasti kaikki ok, jos ostettu esim. Veholta(tietenki virosta), mut jos ostat joltain jonka firman nimi on esim sen omistajan sukunimi.. ni siit en tiiä.
Saarenmaa
18:17 09.12.2008
Hanki elämyslupa viroon (voit edelleen olla normaalisti suomessa) ja kun sulla on osoite niin ei mitään ongelmaa. Minulla monta tuttavaa Saarenmaalla, joilla kaikilla on virolainen auto.
Suomen tullin kenttäoikeuden u
10:28 09.12.2008
...paitsi Suomen tulli.
Asun ja olen työssä Virossa yli 300 päivää vuodessa. Olin matkalla lomalle Suomeen, tulli Hesan oli satamassa vastassa, ja otti autoni haltuunsa. Viikko siinä meni ennenkuin päätös minun hyväkseni tuli.
Mukanani olevilla asiakirjoilla olisin voinut jo heti todistaa oikeuteni verottoman auton käyttöön, mutta se ei tullin kenttäoikeudelle sopinut. Päätös oli jo tehty kun minun kutsuttiin tuomiolle.
Mutta tämä ei jää tähän...
hursja
04:19 09.12.2008
onko firmaa joka toimittaa autoja saksasta tallinnan rantaan. Jos on niin mihin hintaan tulee.

+ löytyykö firmaa joka tekee / asentaa maakaasu (CNG) järjestelmiä autoihin virallisia ja hyväksyttyjä jälkiasennuksia.
tonza09
20:27 25.11.2008
missä ajassa verot pitää maksaa ja saako ne maksaa esim. 2erässä? vai pitääkö könttänä maksaa?
stype6
23:27 13.11.2008
Onhan se tosi,jos firma on virossa rekisterissä ja auto on ostettu osakeyhtiön lukuun saat ajaa suomessa niin paljon kuin lystäät,ja vielä jos itse olet kirjoilla virossa niin kukaan ei voi puuttua sinun ajamiseen suomessa.......
daa
15:51 05.11.2008
Ei pidä, eikä tarvitse...
L. Berghäll
15:38 05.11.2008
Hei, semmoinen vielä jos jollain kokemusta, jos auto on viron kilvissä virossa tietty ja meen autoliikkeeseen ja ostan sen, pitääkö mun poistaa se kilvistä virossa ennen kuin teen paluuta suomeen vai miten se käytännössä tapahtuu?
Olen lähdössä huomenna päiväristeilylle ja tuomassa auton.
Viro2000
13:05 23.10.2008
Hei,

Sellaista kyselisin, miten viron rekisteröinti kontoorit (ake)
onko ne auki lauantaisin? vai pitääkö tulla ostamaan ehdotomasti arkipäivänä? Jos auto on viron rekisterissä (viron kilvissä) niin pitää
varmaan poista rekisteristä ennen Suomeen vientiä? vai voiko poistaa
suomessa ?

Vakuutus, jos auto on satamassa pitääkö ostaa sen yhden päivän vakuutuksen? ja mistä sen voisi ostaa?

Jos joku osaa autaa, niin kertokaa pliis..

Ys. terv. Niko
moi!
00:01 11.10.2008
Laita firma viroon ja osta auto firmalle.
Leiffi
19:00 09.10.2008
Olen luultavammin muuttamassa tuonne Viron puolelle ensi vuoden puolella. Laitetut autot tietenkin kiinnostavat, siksi haluaisinkin tietää minkälainen laki laitettuja autoja on? Suomen autolakihan on syvältä, kun kaikki on kiellettyä.
Mistä voisi kyseistä tietoa ammentaa ja lyötää??

Kiitos etukäteen...
tolmunen
10:42 17.09.2008
miten saan yhteyden myyjään joka ei puhu suomea eikä englantia
Tai onko mitään firmaa mikä tuo virosta autoja voisiko joku auttaa ja paljon on auton vero jos auto maksaa 19500 audi rs 4
Lollo
23:32 05.09.2008
Hae Eestin kansalaisuutta niin eikö siitä sillä selviä?
Juso
13:03 30.08.2008
meillä on talo hommattuna Saarenmaalta, vaikkei tarkoitus olekaan ainakaan vielä muuttaa pysyvästi. Onko todella niin etten saa millään autoa (eestissä ostettua tai tuotua) rekisteröityä Eestiin?? Tarkoitus on tietty ajaa sillä vaan siellä. Eli aiempaan postaukseen viitaten "missä ja miksi oleskelen" löytyy.
Eikös tuo oleskelulupa ole mahdollineen vaan silloin kun todella enemmänm tai vähemmän pysyvästi (183pv/vuosi) on tarkotus olla maassa. Vai sekotanko asioita?
timwest01
10:30 26.08.2008
Näillä sivuilla on vuoden 99 Dodge RAM 2500 5,9TD myytävä.
Hinta on 14500e. Mitä kustannuksia tähän tulee ennen kuin auto on kilvissä suomessa? Ilmoituksessa alv.0% eli alv on hinnassa mukana? Kevyt kuorma-autojen verotuksesta on hieman epämääräistä tietoa. Maksanko suomen alv:n mistä hinnasta? Vastaava auto suomessa vai viron auton ostohinnan mukaan? Autoveroa ei tarvitse maksaa kun kuorma-auto, mutta tuleeko suomen alv:n lisäksi muuta?
make2
16:49 10.08.2008
Supistuu vaan valikoima aika tavalla jos esim. pelkästään autoland.ee paikasta vaikka ostaisi, muuten tietenkin hyvä vaihtoehto jos kerran kaikki tuonnin kuviot hallitsevat.

En tiedä olenko vaan epäluuluinen mutta vaikuttaa joissain autoissa epäilyttvänkin alhaisilta ainakin mittarilukemat tuolla Autolandissa kun www-sivuja lukee, ei varmaan kyseisen autoliikkeen vika, mutta tosiaan
kannattaa uskoa kait varoituksia, että mittarilukemiin ei välttämättä kannata uskoa.
hessuna
11:02 10.08.2008
Mistä saisi yhteyden henkilöön / firmaan joka etsisi haluamani auton ja toisi sen kohtuukustannuksilla satamaan, joko Talinnaan tahi Helsinkiin ja auttaisi paperisodassa Viron päässä.
ELi senverta luotettava että voisin uskoa tekemäänsä kuntokartoitukseen autosta.
isto
17:34 09.08.2008
Turvallisinta on ostaa auto sellaiselta kauppiaalta joka osaa kuviot. Yksi sellainen on Autoland Kadakatiellä. Sieltä menee useita kymmenia autoja vuosittain Suomeen. Myyjät osaaavat tehdä kauppaa Suomen kielellä.
Osoite oan www.Autoland.ee. Netissä on pieni osa autoja.