Uusimmat viestit

Lollo
13:12 09.08.2008
Taitaa vero+alv olla siinä 5000-7000 tienoilla. Kannattaa ESV:n pojilta kysyä jos uittaisivat tuollaisen japanista, auton pitäisi olla paljon halvempi ja "ruostevapaa"
jorma6
14:24 06.08.2008
Kertokaa, viisaat. Paljonko 02-vuoden Trailblazeriin tulee Suomeen tuotaessa veroa? Itse auton hinta on Virossa 11 440€. Tullin sivuilta ei löytyny!

Kiitos etukäteen!
markkutapio
09:55 04.08.2008
Itse menin Tallinnassa autokauppaan ja ostin auton joka oli aiemmin tuotu saksasta.Auton mukana oli saksalainen rekisteriote johon haettiin viron autorekisterikeskuksen leima ja kauppakirja saksalaiselta omistajalta virolaiselle autokauppiaalle ja häneltä minulle.Auto toimitettiin satamaan ja ajoin sen laivaan.Helsingissä hain siirtokilvet tullista (13eur.)ja ajelin kotiin.Seuraavana aamuna tulliin ja katsastukseen.Noin 2kk.n kuluttua tuli veropäätös ja sen maksettuani hain katsastuspaikalta suomen kilvet.Siinä kaikki,erittäin yksinkertaista ja helppoa.
make2
12:53 03.08.2008
Hei
Itsekin ostan ehkä ensimmäisen "tuonti-autoni" virosta jossain vaiheessa, joten kiitos jo aiemmin kaikille yllä vastanneille niistä iso apu minulle ja varmaan muillekin "ensikertalaisille", vielä selvennystä kaipaisin pariin kohtaan.

Eli Erkkilaine mainitsee yllä Viron rekisterikeskuksen kautta ostot tehtäväksi eli mitä tämä siis käytännössä tarkoittaa ja toimii?

Toiseksi entä eikös Virossa kanssa toimi tuo A-Katsastus ketju kuin suomessakin eli saako vaikka tallinnassa kanssa tehtyä autolle kuntotarkastuksen kyseisellä asemalla?

Kiitos
turvallista
19:36 14.07.2008
Terve unohda heti sellaiset ilmoitukset.
jaapala
09:46 17.06.2008
terve. olen törmännyt parikertaa tälläseen pieneen ongelmaan joka on sellanen esim. kattelin just yhtä audia tältä sivulta ja sen hinta on noin 1840€ kuinka paikkansa pitäviä nämä myynti hinnat täällä oikein ovat. vai onko hinnat arvottu hatusta?
hkoske
15:06 14.06.2008
Moi! Voisiko joku kertoa miten saa yhteyden auton myyjän jollei ilmoituksessa ole puhelinnumeroa tai sähköpostia??
Vai onko se sellainen auto mikä kannattaa suosiolla unohtaa?
Kiitos jo etukäteen!
jahur
10:30 11.06.2008
CNG, Compressed Natur Cas, maakaasua
jahur
04:19 07.06.2008
Löytyykö virosta virallisia CNG polttoainesysteemien asennusfirmoja autoihin. Siis maakaasun käyttöön tarkoitettuja systeemejä (200bar).

Täälläkin on myynnissä B+K mutta onko juuri CNG käyttöisiä. LPG systeemit ovat eri järjestelmiä joissa suomessa on vero kuten diisseleissäkin.

/ JH
Pertti Toivonen ,puh. 0400 - 3
12:46 20.05.2008
Mersun vaatimustenmukaisuustodistuksen saat Vehosta, minä tilasin sen Tampereen vehon kautta, maksoi jotai 90 € , todistuksessa oli moottorin päästöarvo, joka MB 250D autolla oli 164 g/km. Tulli katsoi k.o päästöarvon kohdalta auton verotusarvon, joka oli muistaakseni 20,4 %
ja sen mukaan määräytyi autovero määrä.

truuplika
16:53 19.05.2008
Uuden auton tuonti Suomen Virosta. Haluaisin osta VW Sharan TDI.
Kuka osasi neuvoa?
Miten olisi toimittava?
Verotus?
Katsastus Suomessa?
Mitä kaikkea vielä...?

Kiitos;:)
anttifin
16:16 14.05.2008
Kyllähän noita vaatimuksenmukaisuustodistuksia saa suomen kyseisen merkin maahantuojilta tai sitten tilaat saksasta tüvilta, joko itse tai jonkun välittäjän kautta. Itse jouduin tilaamaan todistuksen auton melusta, ennen kuin tuli leima paperiin. Auto oli Mb C280 -93. Jos viron rekisteriotteessa ei ole kyseistä hyväksyntä numeroa/mainintaa niin sellaisen joutuu tilaamaan jostai.
Rth2209
10:26 14.05.2008
Ostin Virosta auton ja koetin rekisteröidä Suomeen. Juu, ei onnistu kun ei ole "vaatimuksenmukaisuustodistusta"... ei sellaista muka mistään edes saa?? vm.2005 auto joka on ensirekisteröity Virossa :-)

Noh, kun ei sitten raha (verot) kelpaa Suomen viranomaisille, niin vienpä auton takaisin Viroon ja rekisteröin siellä omalle nimelle. Käyhän se näinkin.

Ps. 'Virallisten' maahantuojien junailemaa koko autoverotus ja tuontiautojen rekisteröinnit Suomessa...
tho
00:39 30.04.2008
ei vaihtoa.mutta on mahdollista ostaa osamaksulla.
jpap
20:36 22.04.2008
Minkälainen takuu käytäntö Virossa?
Loppuuko saman tien, kun perävalot häviävät
mutkan taakse, vai riippuuko myyjästä?
Rth2209
08:37 12.04.2008
Neuvotteko miten saan perustettua firman Viroon? Suomessa tullut jo yritettyä 6v ja yrittäjä-ystävllisempää maahan tekisi mieli. Kiitos vastauksista.
heipetr
16:53 05.04.2008
Moi, pystyiskö joku suomentaa mitä tämän auton kohdassa muut tiedot lukee, kiitos.
http://fin.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=354036
heipetr
07:31 03.04.2008
niin jollei tuota 18% alv ole merkitty niin niistä sen joutuu maksamaan vai ? ymmärsinkö oikein ?
jannelehto
12:49 26.03.2008
Terve osaisiko kukaan auttaa mistä löytäisin E60 bemariin osia.
Tarvitsisin lähinnä keulan osia.
auto on 525 bensa automaatti vm-2003
Uudet ja käytetyt osat kelpaa.
olisiko jotain purkaamoja mistä voisi mahdollisesti löytyä?