Pakettiautoa olisin lähdössä ostamaan virosta luutavasti vw tai mb vitoa mitkä on verot kun auton tuo suomeen tai mikä on veroprosentti? mitä muita maksuja pitää ottaa huomioon?
Auton hinta olisi virossa 6 000€?
Minulla on puolisona Eestiläinen nainen. Hän tuli Suomeen vuonna 2004. Voiko Hän ostaa kotimaastaan auton ja ajaa sillä Suomessa. Jos ja kun voi, saanko minä ajaa Hänen ollessaan kyydissä?. Miten vakuutukset menee. Ajatus on ostaa auto Eestillä osamaksulla.
Saan varmaan sekä virallisen että käytännön kannan
Ostin auton virosta, autoliikkeestä. Oli ollut leasing-auto ja tuotu belgiasta viroon. Auto oli vuodelta 2004.
Maksoimme autosta myyjälle 5600,- euroa ja rekisteröintikulut viron ARK:ssa, vähän yli 100,- euroa. Auto rekisteröitiin ns. vientirekisteriin ja sisälsi 3 pv:n vakuutuksen. Sitten ajoimme auton Tartosta Tallinnaan ja suoraan laivaan. Suomessa ilmoitus Helsingin tullille ja sitten kotiin ajamalla. Katsastus ja tullaus Tampereella. Verojen määritys kesti 3kk ja 2 pv. jonka ajan sai ajaa ilman dieselveroa ja käyttömaksua. Verot oli 1750,- euroa, ei alvia eikä muita kuluja. Matkakuluineen hinta alle 8000,- ja vastaava suomen hintatasolla n. 11000,- ... 12000,-. joten me olemme sitä mieltä että kannatti hyvinkin.
auto joka on rekisteröity 2005 jälkeen ja on vähäpäästöinen, niin itse katsoin tullin sivuilta ja totesin kun laskin 06 volvon hintaa niin auton ostohinta + tuonnin tasaus tulli n 10 prossaa auton hinnasta 10.000 + 1000. vakuutus ja siirtokilvet, sitten kotikaupungin/tullipiirin lasku hankinta hinnasta 17,6 prosenttia auto vero ja koko potti hankinta hinta + tulli+rahti+vero= lisättynä alv 22% sinun autosi lopullinen hinta toki on maahantuonti katsastus jotain 2-300 sataa euroa. kuitenkin mainitsemasi auton kiskuri hinnan Suomessa varmaan pesee mennen tullen ja kun muistat ennen kauppaa käydä katsomassa koe ajolla ja vaikka auton myyjän ollessa mukana ja hänen suostumuksella käydä lenkin merkki liikkeessä ja pyytää tarkistamaan ajomäärän tietokoneella vaihdelaatikon muistista, jos myyjä ei tähän suostu niin miksi ostaa miljoona kilometriä ajettu ****a jota on fiksattu todella urpoa varten joka maksaa mittarilukemasta joka merkkihuollossa pamahtaa ruutuun ja et voi mitään, siinä eväitä ja veroasioista löytyy kunnon etsiskelyn jälkeen jota ei ole tehty todellakaan helpoksi 1.4.2009 päätösten ja lakien mukaan tuo jippo mikksi raha miehet tuo uudempia autoja ja köyhät maksaa tupla veron ja pysyvät köyhinä ???? että köyhät kyykkyyn ja vero vanhemmissa 36% ja jos 2005 kuukautta en muista uudemmat vero 17.6 niin anna palaa jos on rahaa ja köyhät kyykkyyn vanhojen bemareiden kanssa mooi
Osaako kukaan viisaampi valaista tietämätöntä... Eli jos haluan hakea virosta esim. http://fin.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=646523 tai http://fin.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=642210 niin paljonko tulee kokonais kustannuksia??? Tai miten sen saa laskettua edes vähän sinne päin... Tarkotuksena ois hakee auto virosta mutta en uskalla sinne suhata ennen kun tiedän edes suurinpiirtein mitä auto tulee loppu peleissä maksamaan (Verot/Alv./Elv. jne...?)
ja vielä vois pistää vinkkejä mitä pitää muistaa autoa ostaessa ulkomailta...
Ei tarvi maksaa enää suomen alvia päälle. Autovero lasketaan päästöjen mukaan. Jos auto on uusi, niin sitten voi tulla jotain erikoismaksuja. Käytetyissä eri juttu, ja onkohan käytetyn auton raja jossain puolessa vuodessa.
Auton merrki ja malli on Fiktive
Auton hita Virossa 10000 euroa sis ALV 18 pros
Suomessa on maksettava lisäksi ALV 22 pros seuraa hinnaksi 12200 eeek
Lisäksi autovero esim 3000 euroa.
Hinnaksi tulee 15200 euroa? Onko näin. Voisiko joku tietäjä korjata laskelmani, jotta minäkin ymmärrän. San tiedän, että nykyisin autoverosta ei mene ALV:tä, mutta miten on auton ostohinnasta?
Vielä vähän rautalankaa mutta ymmärrän yksityisiä ostajia joille toi ALVi ei merkitse mitään kun he sen kokonaan maksavat lopulta.
Siis jos ilmoituksessa lukee ALV 0 se tarkoittaa sitä hintaa jonka se tuote yritykselle maksaa. Siis veroton hinta. MUTTA myös yritys joutuu OSTOHETKELLÄ maksamaan myös ALVin mutta saa vähentää sen myöhemmin kirjanpidoissaan.
YKSITYINEN OSTAJA MAKSAA AINA ALVin ELI SEN OLIKO 18 prossaa tai mikä on mikäkin missä maassa OSTOTAPAHTUMAN YHTEYDESSÄ. Tullin ja verohallinnon ALVit maksetaan sitten täällä. Siis jos ilmoitetaan ALV 0 se tarkoittaa että päälle pitää maksaa se 18 prossaa tai jotain mutta yritys saa sen pois omassa alviveronpidossaan. Siis jos hinta on ilmoitettu ALV 0 se tarkoittaa firmoille hinta on se mutta yksityinen noin +20 %
Iltalehdet kirjoittaa että eestistä halpoja autoja, aikani tutkittua ei nuo 2000-5000€ autot ole sen halvempia. Olisko sitten että pitäisi uudehko yli 10t€ auto tuoda.
Itse suunnittelen auton hankintaa mutta, minun hintaluokan autot varmaan viisain hankkia suomesta.
Niin jos sä maksat yksityisenä sen veron viroon sen 18% niin ei siitä tarvi enää suomessa mitään veroja maksaa. Sen sijaan jos et maksa viroon tuota 18prossaa, etkä suomeenkaan, niin kyseessä on talousrikos/veronkierto josta seuraa korotettu vero, joka on aina enemmän kuin suomen alvi 22%. Täten kannattaakin suosiolla maksaa tuo 18% viroon koska se on edullisempi mitä suomessa maksettaessa 22%. Jompikumpi noista pitää maksaa. Yritys sen sijaan voi vähentää tuon veron myynnistään. Eli kyllä yrityksenkin pitää toi 18% tai 22% maksaa kaupan yhteydessä, mutta voivat myöhemmin ilmoittaa verottajalle tuosta auton ostosta, joka sitten vähennetään yrityksen myynnin verotuksesta. Jos tämä suomalainen yritys myy sitten autoan suomessa joskus jatkossa eteenpäin, tulee 22% maksettavaksi seuraavalle omistajalle jos kyseessä on yksityinen. Että olkaa tarkkoina että noi verot on maksettu, muuten voi tulla ikäviä yllätyksiä.
Onko tietoa tai kokemusta ratastelmajan tuonnista suomeen.Pystyvätkö toimittamaan perille tällaisen isohkon n.3 metriä leveän vaunun perille ja mitkä ovat lopulliset kulut?
vaunuja myynnissä http://www.ratastelmaja.ee/
Meinasin tossa käydä hakemassa virosta renault kangoon/ peugeot partnerin hp.3500-4500 hinnat sis.18% alv. onko kellää mitää hajua paljo verot/ muut kulut.kannattaako hakea onko mitää hyötyä muutaku kaljat/viinat?? kiitos jo etukätee!!!!