Uusimmat viestit

primovan
00:47 08.01.2010
menet kauppaan, ostat ja maksat auton, sitten ajat tallinkkiin sen, suomessa ajat himaan. siinä kaikki. ei mitään ilmoituksia mihinkään, eikä mitään veroja tai maksuja. pidät auton kylmän viileesti eestin kilvissä, jolloin ei tartte maksella käyttömaksuja ja itse asiassa liikennevakuutuskin on asia, jonka olemassaolon kontrollointi on vähän niin ja näin. katsastuksellekaan ei ole kovin suuri kiire.

Ja jos kytät pysäyttää, aina on vastaus "toin tämän juuri viime viikolla suomeen"...ei tuu mitään seuraamuksia mistään.

yksi vain
21:29 03.01.2010
siinäpä pulma,heh,nuo veroasiat monimutkaisia
minun taasen pitäisi hakea sieltä auto,apu olisi tarpeen=)
kpaski
19:29 03.01.2010
Tere!

Asun ja opiskelen Tartossa, Virossa. Olen Suomen kansalainen. Olen auton ostoa harkinnut. Tod. näk. ostan käytetyn auton Virossa.

Mutta: olen tässä myös katsellut Suomessa myytäviä käytettyjä autoja. Uusia autojahan voi Suomessa ostaa verottomana jos ne sitten rekisteröi ulkomaille, mutta miten on käytettyjen autojen osalta?

Onko olemassa mahdollisuus ostaa käytetty auto verottomana Suomessa ja sitten viedä se Viron rekisteriin? Miten tiedän kuinka suuri osa käytetyn auton hinnasta on veroa? Niin monimutkaisia nämä veroasiat...
veslaa6
16:24 02.01.2010
ja js nimesi on myös rek otteessa käyttäjänä
Ose
11:45 24.12.2009
Siihen lisätään alv jos ostaja on yksityishenkilö
Senol
00:25 07.12.2009
Terve tarvisin opel vectran 2006 vm etupuskurin