menet kauppaan, ostat ja maksat auton, sitten ajat tallinkkiin sen, suomessa ajat himaan. siinä kaikki. ei mitään ilmoituksia mihinkään, eikä mitään veroja tai maksuja. pidät auton kylmän viileesti eestin kilvissä, jolloin ei tartte maksella käyttömaksuja ja itse asiassa liikennevakuutuskin on asia, jonka olemassaolon kontrollointi on vähän niin ja näin. katsastuksellekaan ei ole kovin suuri kiire.
Ja jos kytät pysäyttää, aina on vastaus "toin tämän juuri viime viikolla suomeen"...ei tuu mitään seuraamuksia mistään.
Asun ja opiskelen Tartossa, Virossa. Olen Suomen kansalainen. Olen auton ostoa harkinnut. Tod. näk. ostan käytetyn auton Virossa.
Mutta: olen tässä myös katsellut Suomessa myytäviä käytettyjä autoja. Uusia autojahan voi Suomessa ostaa verottomana jos ne sitten rekisteröi ulkomaille, mutta miten on käytettyjen autojen osalta?
Onko olemassa mahdollisuus ostaa käytetty auto verottomana Suomessa ja sitten viedä se Viron rekisteriin? Miten tiedän kuinka suuri osa käytetyn auton hinnasta on veroa? Niin monimutkaisia nämä veroasiat...