Uusimmat viestit

Tietämätön
18:48 08.05.2010
Tässä on tullut nyt katteltua yksityiseltä BMW 318 VM 98. hinta noin 3400€
kertokaapas nyt paljonko tämän tuonti suomeen ja lailliseksi suomeen saaminen tulisi yhteensä maksamaan.
Kun mitä kuulin juttuja nii tässähän voi jopa jäädä häviölle!
jorehe
22:58 05.05.2010
Hei,
Olen lähiaikoina lähdössä katsomaan miltä 90-luvun jälkipuoliskon autot (esim. Audi A3/A4, BMW 3-sarja, Lexus, Seat Toledo, VW Bora) hintaluokassa 2000-5000 euroa paikan päällä Tallinnassa näyttävät. Jos olet samoissa aikeissa, niin lähdetäänkö kimpassa?
- Jorma
Assari
21:51 02.05.2010
Heips! Asun Itävirossa, olen kuitenkin supisuomalainen, peräti savolainen. Jos et vielä löytäny assaria, ota yhteyttä! voin auttaa sekä asuntoauton/vaunun etsimisessä, katsomisessa että tulkkaus ja paperiasioissa.


Heidi
heidiviro@hotmail.com
bode
21:04 29.04.2010
Löysitkö ketään jelppaamaan?Voin varmaan kans auttaa!
tuomojan
19:54 27.04.2010
Löytyisiköhän hiluxiin lavaa malli on neliveto ja Extra Cab 2.5 D-4D korilla lavan sisämitat pituus 186cm ja leveys 145cm (ulkomitat pituus 196cm ja leveys 163cm) malliin saa käymään lavat vuosimalleista 1990-2004 itselläni on vanhempaa korimallia mutta kiinitystä muuttamalla saan käymään myös mallit 1996-2004. lava pitäisi olla ruostevapaa esim jostain kolariautosta tai vastaavasta. Jos löytyy niin laittakaa sähköpostia, kauppaan johtaneesta lavasta maksan 50€ löytöpalkkion.
tramal19
20:15 24.04.2010
jos ostat firmallesi auton suomessa ja hinta sisältää alvin, saat sen vähentää,eli vyöryttää jos sulla on senkaltaista toimintaa jossa vaihtuu alvi. jos ostat firmallesi auton joka ei sisällä alvia maksat sen itse!! myydessä firmastasi autoa maksat aina siinä olevat alvit!! että kyllä suomessa maksetaan alvit!!
Toiminimi
20:10 24.04.2010
Kerro mulle mitä haluat ostaa, niin otan yhteyttä kaveriini Virossa. Sitten voidaan ruveta suunnittelemaan kauppoja.

Kyösti
tramal19
19:56 24.04.2010
no menisin ostamaan asuntovaunua dalinger autosta, mutta eivät vastaa sähköpostikyselyihin??? eikö viron poikia kauppa kiinnosta??onko jollain sellaista assari kauppiasta joka vastaisi kysymyksiin, voisin ostaa noin 4-6 vaunua käyttöön??onko jollain ideoita??
tab6
12:46 18.04.2010
hei :olen hakenut auto virossa ,tehty vain kauppakirjen omistajan kansa ja ymistaja anta mulle 2 päivänvakuutus voimassa silloin tulen suomin ja ole veron kilvet autossa siksi tosi kalis vaihta kaikki virossa , se helpoasia laivalla näytä vain kauppkirje mutta ennen tarkesta auto ja ymistajan teidot ennen allekirjatos.
V Määttä
16:42 17.04.2010
Ostat auton kaupasta. Saat mukaasi Rek.otteen,luovutuskirjan ja kuitin maksusta.Sovit liikkeesä auton toimittamisesta sataman portille.Ajat lippuluukulle ja ostat liput.Ajat satama alueelle odottamaan laivaan pääsyä.
Helsingissä tulliin,teet vakuutuksen ja saat väliaikaisen ajoluvan =siirtokilvet. n.17e.
Ajat kotiin ja 5pv:n kuluessa käyt näyttämässä auton lähimmässä Tullissa,jossa tehdään paperit veropäätöstä varten.
Jäät odottelemaan veropäätöstä ja ajelet kaikessa rauhassa,kunnes päätös tulee ( 1,5-3kk). Vero on maksettava heti,koska ajo oikeus päättyy heti päätöksen saatuasi.Sitten Katsastuskonttorille,jossa auto katsastetaan (laaja katsastus n.300e).Katsastuksen jälkeen saat kilvet autoosi ja eikun menoksi. Siinä se on. Autoa ei siis katsasteta eikä rekisteröidä, ennen kuin vero päätös on tullut ja vero maksettu. Jos tuot auton trailerilla,niin satamassa ei tarvitse asioida ollenkaan. HELPPOA KAIKEN KAIKKIAAN. TUON AUTOJA ITSE VIROSTA KUUKAUSITTAIN.
vpeltonen
13:53 17.04.2010
Hei

Tuo "lähdössä suomesta viroon.." aihe on mennyt jo sen verta sekavaksi, että aattelin tehdä kokeilla uudella, enkä sotkea enää sitä soppaa :)

Eli kysymys koskee Suomeen tuotavaa, Viroon rekisteröimätöntä henkilöautoa joka on tuotu Saksasta. (onpa selvää)

1. Mitä auton papereita minun pitäisi saada kaupasta?
- saksalainen rekisteriote(onko se 1-vai 2-osainen),
- muuta?

2. Pitääkö autoon hankkia jotkut kilvet AKR:stä? vai riittääkö jokin ajolupa, että saa auton laivaan?

3. Kun tehdään kauppakirja, kannattaako/pitääkö siihen käydä leima AKR:stä?

Suomen päässä ilmeisesti homma menee jokseenkin näin:
>laivasta tulliin
>tullista siirtokilvet
>siirtokilvillä kotiin > rekisteröintikatsastukseen
>rekisteröintikatsastuksesta väliaikainen ajolupa
>väliaikaisella luvalla odotellaan veropäätöstä.

Auto on myytävänä liikkeellä. Mitä kannattaa ottaa huomioon autoa silmälläpitäen (tuskin se ainakaan on varastettu :o )

HUOM! Jos et osaa vastata muuta kuin tyyliin: "no meet sinne, otat ekan sopivan näkösen kärryn ajat laivaan ja meet kotiin, tosi simppelii" niin säästä toki sormiasi näppäimistön painamiselta.

Kiitos!
elvel
10:31 17.04.2010
olen pihalla kun moukarihäkki.mitä kuluja tulee kevyt kuorma auton osttoon jos se maksaa vaikka5000 e.siis vuosimalli jotain 2000-2003.
entäs jos on jotain 1995-1999.
kk258
18:55 15.04.2010
Soittelin itse yhdestä autosta viroon, ilmoituksessa luki alv 0%
Myyjä sanoi että tämä auto on hänellä rekisteröity oman firmansa nimiin, niin hän ei ole maksanut alv.tä ja täten autosta pitää maksaa tämä 20% lisää.
Niinhän se on suomessakin että jos auto on firman nimissä niin alv.tä ei makseta.
epäselvää...
15:44 08.04.2010
Tullin viimeisimmän "sovellettuja verotusarvoja" taulukon mukaan, ei yhteenkään autoon ollut lisätty alv:tä. ts. kokonaisvero suomessa koostuu vain autoverosta...(tämä tuli voimaan noin vuosi sitten). Käsittääkseni asia on EU:n tuomioistuimessa päätetty ja se pohjaa lakiin joka kieltää alv:n perimisen EU-alueella kahteen kertaan. Jos virosta ostettava auto on alkujaan uutena rekisteröity EU alueelle..esim. viroon, on siitä uutena varmasti jo maksettu alv. Näin ollen on täysin järkevää että alv:tä ei makseta enää suomeen. Se miksi linjaus ilmoituksissa alv0% ja alv18% välillä vaihtelee on hieman erikoista. Virossahan ei 0-alv:n omaavia autoja pitäisi juurikaan olla. Haluavatko myyjät tässä hinnat näyttämään alhaisemmilta ja kaupantekohetkellä haluavatkin yhtäkkiä epämääräisen 18% lisän? Vai onko mahdollista saada tämä 18% hinnanalennus tuotaessa suomeen? Aivan varmaa on että ko. kauppiaat tuskin toimittavat moista veroa ainakaan viron veroviranomaisille. Täten asia on helpointa ajatella siten että auton hinta on yksinkertaisesti se mitä siellä ilmoituksessa lukee. Tämä maksetaan virolaiselle omistajalle ja roudattaessa kaara suomeen maksetaan autovero suomeen. Tämä siis oma näkemykseni, eriäviä kantoja sopii esittää.
A_Antila
15:33 04.04.2010
Terve

Ajattelin hakea bemarin virosta ja pisti silmään tuommoinen romu.ee:n halpa bemari.

http://www.romu.ee/oksjon/odetail.php?cat=106&de=741

Näyttää kyllä hyvältä kolariautoksi, mutta osaakohan nuo puhua tuolla suomea tai englantia, että saisi autosta vähän tiedusteltua! Ja onko muuten tietoa ko. puljusta? Voisiko joku ystävällinen käydä palkkiota vastaan katsomassa tuota autoa?
Entä onko virossa joku "AKE" tyylinen paikka mistä voisi kysellä auton tietoja?

Kiitoksia vastauksistanne jo etukäteen! :)
En luottaisi
15:53 25.03.2010
Mieheen, joka laittaa viestin n. 20 kertaa putkeen...Jotain pyllyynvetojuttuja ilmeisesti.
alv 0
20:40 16.03.2010
Jos auto myydään yksityiselle alv 0% ja ajetaan auto suomeen, niin kuka maksaa ja mitä?
mara69
14:10 15.03.2010
Moro,

Ite tein sillee et menin myyjän kanssa viron autorekisterikeskuksee (ARK) solmii kaupan. Siellä sitten hommasin autoon viron transit-kilvet. Ja ajoin auton suomeen. Suosittelen et meet Ark:hon myyjän kaa. Ne on tosi avuliaita siel.
Kukkonen
16:58 14.03.2010
Onko auto pakko poistaa rekisteristä virossa? Pystynkö siis ajamaan viron kilvillä laivaan ja sitten suomen tullissa otan siirtokilvet? Vai pitääkö rekisteristäpoistaminen ja kilpien toimitus paikalliselle asemalle tehdä jo virossa? Onko virossa samanlainen rekisteriotteen "kakkoskappale" kuin suomessakin?
auto-man
08:17 14.03.2010
jos auto on yksityishenkilöllä myynnissä niin ei tarvitse alveja maksella, jos se on liike alvi on tai ei hinnassa,, et sinä maksele mitään alveja minnekään, mutta varmista että auto on tullattu viroon koska on tuotu eu:n ulkopuolelta helpotta sinun rekisteröintiäsi suomessa ainoa alv jonka maksat on autoveroon sisällytetty toivottavasti ymmärsit???
aahoo
13:45 09.03.2010
Eli jos auto on tuotu EU ulkopuolelta Viroon ja sitä ei ole rekisteröity Viroon niin tarvitseeko siitä maksaa alv auton myyjälle myyntihinnan lisäksi?