Uusimmat viestit

ate
19:51 27.07.2010
Minäkin kaipaisin tietoja kuka rahoittaa "ulkomaalaisille" virossa autoja?
zezse
17:45 27.07.2010
Ostan käytetyn noin 2005 - 2009 vuosimallisen, näyttäis siltä että jos yksityiseltä ostaa niin monestikkaa niissä ei ole ilmoitettu tuota käibemaksua ollenkaan. Autoliikkeillä kylläkin ainakin uudemmissa autoissa.

Lasketaanko se vuosi muuten siitä muuttopäivästä? Vai siitä kun on rekisteröityny viron väestörekisteriin?
caballero100
10:32 25.07.2010
Terve. Tarkkaa veron osuutta Suomessa on aika hankala laskea,koska siihen liittyy niin monta seikkaa.(lisävarusteet ym.)On parasta ensin katsoa tullin sivuilta nuo peruslähtökohdat ja sen jälkeen voit pyytää tullista ennakkolaskelman,ettei tule pettymyksiä.Vertaa sitten hintaa siihen maahantuojan pyytämään verolliseen hintaan.
www.tulli.fi/fi/yksityisille/autoverotus/uudet_ajoneuvot/ind
ex.jsp
convert
02:09 25.07.2010
Terve

Voisiko joku vääntää minulle rautalangasta miten näiden uusien autojen verotus nyt oikein menee käytännössä

Eli tilanne on tämä, auto maksaa virossa 27 000e uutena. Paljonko joutuisin loppupeleissä maksamaan kyseisestä autosta kun tuon auton Suomeen?

Onko tässä ilmoitettu jo verollinen hinta vai mikä hinta tässä on nyt kysymyksessä?
http://www.citymotors.ee/car/esileht/60

kiitos jo etukäteen kaikista vastauksista
caballero100
12:51 23.07.2010
Virossa on ALV 20%.(käibemaksu) .Suomessa et sitten joudu maksamaan mitään.Katso tai Googlaa ARK.ee,niin saat tietoa.Kannattaa ottaa Googlen haku ja se kääntää sitten sivut Suomen kielelle.(ihan ymmärettävää tekstiä tulee)
Virossa on lähes kaikki halvempaa,kuin Suomessa.Ostatko käytetyn vai uuden?
Käytetyissä käibemaksu sisältyy usein hintaan. Voit ajella Suomen autollasi vapaasti niin kauan, kunnes muutat kirjoille Viroon.
zezse
22:44 22.07.2010
Lähden viroon vuodeksi komennukselle. Ajattelin tuoda auton sieltä samalla. Senhän saa tuoda Suomeen ilman tullin autoveroa jos olen ollut vuoden Virossa ja auto on ollut omistuksessa 6kk. Mites se tuo ALV% tämmöisessä tapauksessa? Kauanko saan omalla vanhalla romulla ajella viron puolella suomenkilvillä?, ennen kuin puotan auton itämereen :)

Tarkoitus olisi ostaa auto mahdollisimman heti muuton jälkeen ja ajella sillä sitte. Onko virossa samanlainen katsastus meiningit kuin suomessa, varmaan ainaki himpun verran halvempaa :)
autonhakija
17:14 20.07.2010
onkos siellä sataman tullissa yleensä hirvee jono??
kauan siellä kestää lappujen täyttö?
saako siitä satamasta tosiaan ne tarrakilvet ikkunaan jolla voi sit ajaa kotiin/katsastuseen?
viinuri
19:44 11.07.2010
Terve! Mistäs kannattaa kysyä autolle rahoitusta Virossa? Olis yritys siel ja nyt sille tarttis hommata auto.

Hakusessa olis Audi a6 tai a8 diesel ja automaatti tarvii olla.

Kiitos vastauksista jo etukäteen ja jos joku haluaa jeesata asian kanssa niin ei muuta kuin suoraan postia tulemaan

jaska.rasanen@gmail.com

xclone
18:29 03.07.2010
Hei!
Onko joku tuonut uuden kärryn virosta? Kokemuksia kaivataan.

Jos ostan uuden rekistöröimättämän kärryn, miten pitää toimia virossa ja suomessa?
Käsittääkseni suomessa ei mitään veroa tuosta tarvitse maksaa.

Aika iso on hintaero, esim. farmi Pro 27 T virossa 1100 euroa kun suomessa saat pulittaa 1700 Euroa.
Vahinkonsattuessa
13:43 16.06.2010
Sama kiinnostaisi itseänikin, tiedän tälläisen sivuston olevan olemassa, mutta osoite pitäisi keksiä vielä?!
virolainen
00:21 16.06.2010
Muuten Viron puolella ARK:ssa käynnin voi jättää myös väliin, koska auton poistaminen Viron rekisteristä onnistuu Suomen AKEn kautta yhtä hyvin. Itse hain sieltä auton viime vuonna, ostin yksityiseltä. Auton katsastus oli ok, joten virolaisilla kilvillä laivaan ja Suomen puolella sataman tullin kautta kotiin. Seuraavana päivänä AKE:en, sieltä otin "tarrakilvet" (ei mikään pakko vaihtaa - virolaiset kilvet käyvät siirtokilpinä myös) ja virkailija ilmoittii autosta ARK:n.

hit100
13:56 26.05.2010
Voin auttaa tarvitessa laita meiliä
Jemuli
22:00 25.05.2010
Olisiko kukaan mahdollisesti lähdössä 1-2.6. hakemaan autoa Tallinnasta tai Tartosta?
Jani Simonen
08:59 21.05.2010
Tarkoittaa kutakuinkin: Käsiraha alkaen 0%
juhoo
12:06 19.05.2010
mitä tarkoittaa: sissemakse alates 0% ?
kg
08:36 18.05.2010
kun ostaa virosta auton mene aina paikkalliseen ARK- elikä,AUTO REKISTERI KESKUS,niin se on yksinkertaista ja turvallista,siellä on apua antavat virkailiat jotka yleensä puhuu suomea.niin homma hoituu......................
jorehe
22:39 16.05.2010
Hei,
Olen menossa vähintäin katsomaan joitakin netistä löytämiäni kiinnostavia autoja Tallinnaan ti 18.5 klo 7:30 Tallink/Länsisatama ja paluu ke 19.5 klo 17:30 botskilla.
Jos olet samoihin aikoihin Tallinnassa ja auton etsintäkimppa kiinnostaa, niin vastaa viestiin viimeistään maanantaina 17.5 (tulee myös mun sähköpostiin) yhteystiedoilla, niin saat replynä mun yhteystietoni.
meso
22:17 15.05.2010

Joey75:
Mikäs päivä oot menossa? Olen itse lähdössä myös. Helsinki ja Länsisatama Tallinkilla. Näillänäkymin keskiviikkoaamuna jos matkaseura kelpaa. Autoja on tullut haettua jo useampia eli siivellä pääsisi mukaan.

hemmox09@gmail.com

PS. Käteisellä ja jos oot ostamassa häkkiliikkeestä kuten komissioon viittauksestasi voisin päätellä, niin homma on käytännössä sitä että myyvät yksityisten heille myyntiin laittamiaan autoja. Myyjä ei ole siis itse liike vaan auton yksityinen omistaja. Häkkiliikkeet ottavat komissiota myymistään autoista. Mukaan saat maksun jälkeen vihreän rekisteriotteen ja luovutustodistuksen, katso että runkonumero ja omistajan nimi on oikein todistuksessa kuten rekisteriotteessakin. Eurot kelpaa hyvin.
Joey75
12:56 15.05.2010
Ensi viikolla (vko. 20) olisin lähdössä hakemaan Tallinnasta autoa. Miten auton maksu kannattaa suorittaa? Entä jos autoliikkeellä on komissio myynnistä, mitä kannattaa huomioida?
Erkka
12:43 13.05.2010
Älä luota niihin Virolaisiin,olin just ostamassa mönkäriä sieltä kaikki oli
so*****,olin maksanut laivaliput,niin myyjä ilmoittaa hän myi koneen toiselle
eikä kehtaa vastaa puhelimeen,paljon on vielä opittaavaa,tällainen henkilö
pilaa muidenkin kaupanteon.
Heidi vois tulkata ja jelpata
23:38 10.05.2010
millon olette tulossa, onko auto jo etukäteen tiedossa mistä olette kiinnostuneita vai hakuam****alla ympäri kaupunkia?
jukka pajunen
21:02 10.05.2010
tarvittaisi auton ostoon virosta tulkkaus ym.apua
Simppa
20:03 10.05.2010
Moi, ollaan kaverin kanssa lähdössä hakemaan yksi auto j avene Virosta, voidaan tuoda yksi auto lisää..mkähän se pitäisi olla
Terv.Simo
käännös
10:57 10.05.2010
Käännös (viro > suomi)Näytä latinisaatio
Erikoismalli jota valmistettiin vain kahden vuoden aikana! Perustuu 100% VW / Audi tekniikkaa ja siksi on huolto / korjaus halvat. Neliveto on Audi TT / VW Golf. Luotiin edustustoista valvottavan hooldusajalooga auto, jolla on ollut tähän mennessä kolme omistajaa. Virossa vähän ajettu, koska perheessä on kolmanneksi liikumisvahendiks. Edullinen, hyvä tarvikkeiden ja rasitusmalleihin auto, jolle on myönnetty hintaluokan vaikea jotain syrjään. Auto on erittäin hyvässä kunnossa!
Ajoneuvon sijaintikunta: Viro
Vehicle exchange: uudemman auton vastaan.
rusankar
23:59 08.05.2010
Tietämättömälle:

Ei kaikkien mallien tuonti kannata. Tuosta verot löytyy Tullin sivuilta, muut kulut ton vuosimallin Bemuun ovat jotakuinkin seuraavat:

+ Laivaliput (Silja/Eckerö/Viking)
+ Rekisteröintikatsastus n.200€
+ Pakokaasupäästömittaus n.15€
+ Vaatimuksenmukaisuustodistus BMW:ltä 50€
+ Kilvet n.30€

Lisäksi tietty muut kulut mitkä tulee jos autoon tarvitsee jotain laitella ennen katsastusta, sitä et tietty tiedä ennenkuin auton näet ja pääset tutkimaan.

Tarrakilpiä et tarvitse jos autossa on voimassa olevat eurokilvet.
Lisäksi tarvitset suomalaisen liikennevakuutuksen.
KL
22:07 08.05.2010
Jos näin on on, niin kannattaa ostaa auto Suomesta.

En viitsi edes tutkia asiaa, enhän hy´ödy siitä kuitenkaan mitään.

autan palkkiota vastaan asiakkaita, joita todella tuonti kiinnostaa.