Uusimmat viestit

valtavaara
18:52 22.12.2010
Moi

En löytänyt cgnhouse sivuilta kuin suomalaisia asennuspajoja,viron puolella
puolta halvempia,tietääkö kukaan yhteystietoja kyseisiin muutospajoihin?
v.edätys
22:23 27.10.2010
"Siis.... eikös nyt ole niin että jos käytetty auto on joskus rekisteröity jossain EU-alueella niin siitä on maksettu kertaalleen ALV? Ja lakien mukaan sitä ei tarvitse maksaa moneen maahan moneen kertaan. Eli yksityiselle asialla ei pitäisi olla mitään merkitystä, sitä ei tarvitse ainakaan Suomessa enää maksaa."

Oikein. Ainoa tapa sössiä tämä on ostaa alle 6kk vanha/ alle 6000 km ajettu auto, joka Suomessa tulkitaan uudeksi autoksi ja siten siitä kannetaan alv.

"Ilmeisesti nuo autot, joissa lukee ALV 0 on siis vain ilmoitettu auton alviton hinta sillä ajatuksella että auton ostaa yritys, joka saa tehdä ALV-poistot, mutta muussa tapauksessa ALVillinen hinta on eri? Ymmärsinkö nyt ihan pieleen?"

Tismalleen toisin päin. Alv 0 tarkoittaa, että auto on jossain vaiheessa ollut yksityisomistuksessa, eikä vähennettävää alv:a ole. Alv 20 sisältää vähennettävän alv:n. Tästä lisää alla

"Mutta jos leikitään niin että sieltä toisi siis vaikka auton myyntitarkoituksessa firman nimiin niin mitenkäs nuo alvit sitten käyttäytyvät...???? Mitä maksetaan ja kenelle ja miten?"

Alv 0 autoissa maksat suomalaisen alv:n voitto-osuudesta. Samoin kuin trokaillessa yksityisiä autoja Suomessa.
Alv 20 autoissa homma menee parhaimmillan näin:
-Liike ilmoittaa erikseen Export price hinnan, josta alv on vähennetty
-Maksat tuon (export) hinnan ja tuot auton Suomeen
-Haet verotuspäätöksen, johon tulli sisällyttää Suomen alv:n
-Autoliikkeenä maksat verot vasta kun myyt auton, eli vältyt korkotappiolta
jekke
11:36 26.10.2010
Itsekin haluaisin tietää saako suomalainen autorahoituksen virosta
Maksuaikaa
15:41 21.10.2010
Saakohan Suomessa asuva henkilö tuontiautoonsa rahoituksen Virolaisilta rahoitusyhtiöiltä kun auto siis tuodaan sieltä käyttöön (ja rekisteriin) Suomeen?
Kamikazeotto
21:06 20.10.2010
Eikös tuo jo kerran ole todettu "luvattomaksi" katsastaa jo katsastettua autoa? Kaipa ne katsastussedätkin on virkamieheen verrattava otus, kun käyttää julkista valtaa?
ronari
00:38 20.10.2010
Jos löytyy esim kolaroidusta mr2 sw20 coupe turbo1994 vuosimalliin sopivia osia niin laita mailia. Tarvitsen ainakin vasemmanpuoleisen etukaaren, syylärin ja syylärin edessä olevan jäähdytys "ripan". Sekä monia muita osia. Ilmoita jos löytyy ap.ronka@gmail.com
Pate64
21:44 27.09.2010
..juu, jos yrityksestä on hyviä kokemuksia ja voin itse odotella sikaa kotosalla. Koska jos itse lähden Saksasta sikaa ostamaan on siinäkin riskinsä.
T.P
22:48 21.09.2010
toin eilen koppikuormurin virosta ,satamassa tulliin käyttöönotto ilmoitus, käyttö lupa vain seuraavaksi päiväksi, tänään katsastusasemalle, alkoivat syynätä vasta virossa leimatun auton, vikoja n. A 4 verran, ym.vastaavuus todistusta autosta ja kopista erikseen, kesti yli 1h. h. N.400e, todistuksiin menee joku huntti korjauksiin joku tonni ja sit jatkuu katsastus sou.
sm
13:17 13.09.2010
nordea, seb, swed, kaikilla omat rahoitus systeemit liisingud, kun vain firma puhdas ja riittävät rahavirrat niin varmasti onnistuu,,,
juramust
00:17 08.09.2010
Ostaisitko sinä sikaa säkissä?
Mauno Savolainen
11:21 05.09.2010
Mie oon tuonu Virosta monia mopoja eikä koskhan ole tarvinnut mithän papereita.Maksat vehkhen ja ajella ryttyytät paattiin.
Jos apua tarviit ni onnistuu.Kokemusta on.T: Mauno
Ei vielä..
16:51 02.09.2010
Kiitos tarjouksesta mutta dieselin perään olen ja osto ajan kohta menee vuoden vaihteen tienoille.

Kiitoksia paljon tiedoista.
caballero100
12:19 02.09.2010

Suomessa pitäisi poistua ns."diesel-vero" samalla diesel- polttoaineen hinta ilmeisesti nousee nyk.bensiinin tasolle.
Niin on muissa Euroopan maissa esim.Virossa.
Kyllä km.lukemat vaikuttavat veron määrään.
pettynyt..
11:00 02.09.2010
Luettuani ohjeet läpi tulin siihen tulokseen että en yksinkertaisesti ota riskiä. Vielä jos kyseessä on diesel niin siitäkin varmaan tulee rapsuja jos käy käry. Suomi on kyllä niin kateellisten ihmisten asuttama että joku kuitenkin polttaisi minut tullille joten jätän väliin.

Hieman katkera kuitenkin niille jotka onnistuvat ajelemaan puolet halvemmilla autoilla, ilman autonkäytömaksua, korkeita vakuutusmaksuja sekä ilman diesel veroa. Selitä siinä sitten että ma ei oska räägima soomekeel kun poliisi kyselee veroja..

Jääkööt mersu ostamatta virosta. Tai ei ehkä ostamatta mutta menee hieman ohi aihen mutta kannattako ostaa MB S-sarjalainen vm n.00 viron maalta ja maksaa verot suomeen?

Vaikuttaako kilometrilukemat veron määrään? Ja nehän ovat kuitenkin vieläpä ruuvatut.
caballero100
10:37 02.09.2010
Voit käyttää autoa,mutta aivan laillista se ei ole.Poliisi ei niinkään tarkkaile auton laillista maassaoloa,jos kaikki on muuten kunnossa.Jos virolaista autoa ajaa vaimosi,niin harvoin kysytään mitään muuta kuin paperit.Kuitenkin jos vaimosi asuu vaikinaisesti Suomessa,niin pääsääntöisesti on maksettava autovero Virosta tai muusta maasta tuodusta autosta.Tulli myöntää käyttölupia ja ne on hankittava heti kun auto on Suomessa.Kun kysyit laillisuudesta,niin asetukset löytyvät Tullin sivuilta.Tullin etusivulta pääsee linkkien kautta tarkempiin tietoihin ao.määräyksistä.
Katso esim. www.tulli.fi/fi/yksityisille/autoverotus/valiaikainen_kaytto
/index.jsp

Sieltä voi klikata linkkiä:ajoneuvon väliaikainen veroton käyttö Suomessa (pdf)
Voitte myös tuurilla ajaa vaikka kuinka kauan,(niin ilmeisesti myös virolaiset kaverit tekevät),mutta jos jotain sattuu, niin tulli on kovin kärkäs vaatimaan autoveron maksua.
Lue nyt tarkkaan tullin ohjeet ja päätä sitten mitä teet.
jatkan vielä
15:20 31.08.2010
Mites se kolmen kuukauden sääntö? Jos auto käy viron puolella ennen kuin tulee 3kk täyteen suomessa? Tarvitseeko sitä silloin rekisteröidä suomeen. Ja olisiko tarkenpaa kuin toi tullin etusivu?

Ja kuitenkin kaikilla tuntemillani virolaisilla on auto eestin kilvissä eikä kenellekään ole tullut mitään vaikka poliisi on pysäyttänyt..
caballero100
09:38 31.08.2010
tonttila
11:05 30.08.2010
Eli olen suomalainen mies ja minulla on eestiläinen aviovaimo, joka on asunut suomessa jo useita vuosia. Suomen kansalainen hän ei ole kuitenkaan.

Onko laillista että ostamme auton eestistä, laitamme sen vaimon isän nimiin ja meidät haltijoiksi jolloin voimme ajella suomessa sillä laillisesti kumpikin?

Vaimon ystävät jotka ovat eestiläisiä tekevät kaikki niin. Mietin vain onko se laillista?
mopokuski>
18:30 28.08.2010
Tarvitseeko maksaa mitään veroja jos hakee mopon virosta mikä ei ole kilvissä/ ei saa kilpiin?

Vastatkaa kiitos!
Maiski
20:33 25.08.2010
Moi,

Minulle sanottiin tänään tulissa että auto pitää olla rekisterissä ja vakuutuksissa Suomeen tuotaessa?! Vähän ristiriitaista tietoa tämän ketjun kokemuksiin verrattuna? Eli tultaessa Suomen tulliin pitääkö auto olla Viron rekisterissä ja vakuutuksissa? Kun olette tuoneet autoja Suomeen mitkä eivät ole olleet rekisterissä ja vakuutuksissa, miten tulli on siihen suhtautunut? Tarrakilvet saa tullista mutta missä vaiheessa olette laittaneet vakuutuksiin vai ajaneet ilman liikennevakuutusta kotiin?
väännetään rautalangasta
11:21 16.08.2010
Siis.... eikös nyt ole niin että jos käytetty auto on joskus rekisteröity jossain EU-alueella niin siitä on maksettu kertaalleen ALV? Ja lakien mukaan sitä ei tarvitse maksaa moneen maahan moneen kertaan. Eli yksityiselle asialla ei pitäisi olla mitään merkitystä, sitä ei tarvitse ainakaan Suomessa enää maksaa.

Ilmeisesti nuo autot, joissa lukee ALV 0 on siis vain ilmoitettu auton alviton hinta sillä ajatuksella että auton ostaa yritys, joka saa tehdä ALV-poistot, mutta muussa tapauksessa ALVillinen hinta on eri? Ymmärsinkö nyt ihan pieleen?

Mutta jos leikitään niin että sieltä toisi siis vaikka auton myyntitarkoituksessa firman nimiin niin mitenkäs nuo alvit sitten käyttäytyvät...???? Mitä maksetaan ja kenelle ja miten?
tuontiauto
13:37 14.08.2010
Moi

Mietin ison pakun transit/sprinter hakemista virosta yritykselle, onko niitä virossa rekistöröitynä kuorma-autoksi? ja onko sillä mitään väliä eli voiko virossa rekisterissä pakuna ollut muuttua suomen rekisteröinti katsastuksessa kuorma-autoksi, kuorma autostahan ei makseta veroja?

myyjätkin voi ehdottaa autoa hinta luokkaan 3000-10000€
tarkoitus tulla 26-30.8. tallinnaan
caballero100
10:45 28.07.2010
Muuttopäivämääräsi on se,jonka ilmoitat Suomen väestörekisteriin.Siinä pitää olla uusi osoitteesi Virossa.Kun tulet takaisin,tulli tarkistaa oleskeluaikasi ulkomailla. Ajoneuvon pitää olla puoli vuotta käytössäsi.On hyvä säilyttää kaikki kuitit, kuten vuokranmaksu,palkka,sähkö,vesi,ym.Vie kaikki mahdolliset kuitit tullille,kun tulet takaisin.Tulli epäilee aina.Viro on lähellä Suomea,joten yhtenäinen oleskelusi Virossa pitää olla hyvin todistettu.Saat sen vuoden aikana käydä Suomessa vain lyhyillä käynneillä.(yht.72 vrk)Ole tarkkana tulli seuraa laivamatkustajien sekä autojen kulkua ja tietokantaan laitetaan nimet ja auton rek.numerot.
Viroon rekisteröidyissä autoissa pitää olla kaikki maksut maksettu.Myös KM.