Uusimmat viestit

caballero100
18:12 02.06.2011
Älkää ostako koskaan autoa Kadakateen jobbareilta.Heitä on siellä vierekkäin kymmeniä ja kaikki samanlaisia epärehellisiä ja mittarit autoissa usemmiten ruuvattuja.Kohtelevat varsinkin suomalaisia asiakkaita hyvin töykeästi ja ylimielisesti.Olen pitkällä aikavälillä kokenut kaikenlaista juuri tuon alueen jobbareista.Varoitan tekemästä kauppoja heidän kanssaan.Vältytte kaikenlaisilta ikävyyksiltä,kun vältätte heitä.Vain Kunnollisesta ja tunnetusta merkkiliikkeestä kannattaa hankkia auto.
TH
23:16 31.05.2011
Miksi teehoo et suosittele andautoa tallinnassa? Olen menossa hakemaan autoa sieltä viikonloppuna..
mellik.miia@gmail.co m
12:35 15.05.2011
Mitä Suomessa minun autolle/minulle tapahtuu, jos ostan Virosta auton? Mitä pitää Virossa ottaa huomioon, jos ostan sieltä auton? Miten on nämä verot Suomessa jos toon Suomen ulkopuolelt auton, esim Virosta? Ja ostan siellä rekisteröidyn auton tai Virossa vielä rekisteröimätön auton jos auto on tuotu vaikka Sveitsista, Saksasta ym maasta??
Kiinnosta kovasti nimenomaan veron kannalta, Suomessa on ollut käytänyö, että on ollut hirmuinen vero autolle, onko se vielä näin tai on EU-n painoatuksesta jotain tapahtunut?
Emilia Vallin
14:00 10.05.2011
Minulla on ongelma Virosta tuodun auton kanssa.

Auto on tuotu vuosi sitten Eestistä, ja siitä on luonnollisesti luovarit, entinen rekisterinumero ja runkonumero (plus omistajan tiedot) tallessa, mutta rekisteriote on jäänyt viroon. Auto ostettiin Suomesta ihmiseltä joka on sen itse raahannut tänne vuosi takaperin.

Ongelma on siinä ettei autoa voi tullata/katsastaa Suomen rekisteriin koska tulli ja katsastusasema vaatii sen rekisteriotteen, mutta se on ilmeisesti jo mennyt silppuriin siinä vaiheessa kun entinen omistaja on katkaissut vakuutukset ja poistanut sen rekisteristä Eestin puolella.

Miten tässä tapauksessa pitäisi menetellä, kun auto olisi pakko saada tullattua ja rekisteröityä, mutta rekisteriote pitäisi saada Eestin ajoneuvorekisteristä ulos, MITEN? Oma kielitaito on niin ruosteessa ettei itsestä ole puhumaan, ja asialla olisi huutava kiire.

Hermothan tässä menee :/
teehoo
14:35 23.04.2011
Kannattaa vältää autonhankinnassa seuraavaa liikettä Tallinassa.
Autoaed, +372 609 9266

Kadaka pst 165b, Tallinn

andauto@hot.ee

Kaupankäynnin yhteydessä pidettyjä lupauksia ei noudateta ja muutenkin vaikuttaa ***jarilta. Antaa kaupankäynnin yhteydessä lupauksia ja jättää ne sitten hoitamatta. Varmaan on muitakin autoliikkeitä josta autoja löytyy joten suosittelen käyttämään niitä........
henry2801
18:54 16.04.2011
Moi voiko mopolla mennä laivaan jos olen 16vuotias.miten paljo se maksaa.mihin tulee laitaa mopo laivassa.Titäkö kuka?
henry2801
18:53 16.04.2011
Moi voiko mopolla mennä laivaan jos olen 16vuotias.miten paljo se maksaa.mihin tulee laitaa mopo laivassa.
mikasa
09:40 01.04.2011
Itse hain helmikuussa auton tallinnasta, auto oli tuotu hollannista eikä siinä ollut kilpiä.Ostin auton, ajoin laivaan ja suomen päässä suoraan maihin ilman tullia. Autoon olin ottanut valmistenumeron perusteella vain vakuutuksen.Auto on hämeessä eikä katsastuksessa ollut mitään ongelmia.
Mikkoooo
19:09 28.03.2011
Olisin lauantaina menossa autoa hakemaan, mikäli vastaa ilmoitusta lähtee mukaan.
Ja tää ARK ei vissiin ole auki tällöin ?

Eli tartten tullissa suomen päässä:
- rekisteritodistuksen
- kauppakirjan

Tarttenko BMW:ltä jotain, jossain oli puhetta ?
Autossa on Viron EU-kilvet ja leimaa jäljellä

Myyjä vie sitten maanantaina sen rekisteritodistuksen sinne (ARK:hon)?

Miten tullissa katsotaan autoa ? Ja lauantaina varmaankin auki myös illalla ?
qermis
11:44 05.03.2011
olen koittanut etsiä kuljetusyhtiöitä jotka tarjoaa irtosementin kuljetusta.

Veod24 portaali on ihan anaalista kun ei ole toimialahakua olemassa.


Kertokaas nyt muut kuin semex.lv ja kundan oma tarjoama kuljetus.
Oikein
04:43 20.02.2011
https://www.tulli.fi/vihjeet/form.jsp?language=fi

Sieltä vain yksilöity ilmoitus, viranomaisen ON pakko toimia.

Kyse ei ole juoruamisesta vaan pelisäännöistä, ne tulee olla kaikille samat jotka samassa hiekkalaatikossa istuu. (suomen asumistuet, lapsilisät, tyött korvaukset, matkavähennykset yms kyllä kelpaa kaikille virolaisile)
caballero100
13:10 12.02.2011
tyhja
00:23 12.02.2011
Moi

En löydä viron Tulli-sivua (Suomessa www.tulli.fi). Paljonko olisi tullivero jos tuon auto yhdysvalloista Viroon? Suomessa tullivero on 10% + ALV 23% + autovero. Huh huuh.
tonttila
18:40 05.02.2011
Ei ne säännöt ihan kaikille samat ole ainakaan käytännössä. Nyt taas eräät virolaiset, suomessa asuvat, tutut hakivat muutaman vuoden vanhan auton virosta ja eivät varmasti aio maksaa mitään suomen valtiolle ja ajaminen on halpaa. Ei se ihan oikein kuitenkaan ole..
Siis joo
10:33 04.02.2011
Voit ostaa Suomesta ihan minkä auton tahansa verollisena tai verottomana (silloinhan se on rekisteröimätön) ja rekisteröidä sen vapaasti Viroon. Käytetyn tai minkä tahansa auton maksettua autoveroa et takaisin saa vaikka muuttaisit mihin.
Paitsi tietenkin osan takseista, palo-ja poliisiautoista ja ambulansseista ja ruumisautoista jos niitä rupeat ajamaan.
Mutta jos auto on kerran ollut Suomessa rekisterissä ja tiedot eli paperit tallella niin voit sen tuoda takaisin tullessas ja rekisteröidä taas ilman uusia veronmaksuja.
mopon ostajalle
10:18 04.02.2011
Jos et halua laittaa mopoasi täällä rekisteriin niin senkun ostat ja tuot vaan.
Kuitti ja luovari kannattaa kuitenkin tehdä. Rekkareitahan siellä ei olekaan mutta runkonumeroa ja myyjän tiedot. Sitten vaan kovaa ajoa.
Itse olen löytänyt sieltä pari mankia ja pvtä joista yhden jopa rekisteröin.
Täältähän ne aikanaan on varmaan vietykin.
Maassa maan tavalla
10:02 04.02.2011
Jos tuota autoveroa voisi noin kierrellä niin kaikkihan niin tekisivät.
Eipä siinä mitään kateutta tarvita, kaikille samat reilut säännöt.
Ja tuskinpa dieselvero poistuu aikoihin, kunkerran juuri on tehty suuret
autoverotusmuutokset. Ja rekkafirmat ym vastustaa. No eipä meikäläisen autoilut ole muutamasta satasesta kiinni.
Dieselinkin pitäisi olla vm. 2009 tai uudempi jotta päästöjen mukaan menisi käyttöverot, silloin se olisi todella edullisempaa bensavehkeeseen verrattuna.
nettimies
06:23 19.01.2011
Nyt vihdoin auton haettuani Virosta päätin kirjoittaa tänne koska tätä sivustoa lueskelin pari viikkoa ennen reissua.
Kerron tarinan yksityiseltä ostamisesta. Auton sijainti ei ollut Tallinna.

1. Otin yhteyttä myyjään. Sovin päivän milloin tulen katsomaan autoa.

2. Koeajoin auton ja vein sen paikalliseen autokorjaamoon jossa pientä maksua vasten auto nostettiin ylös jotta näin alustan kunnon.

3. Myyjä oli tehnyt paperityöt valmiiksi (kauppakirja) minulle ja itselleen. Tämän sovin ennen matkaan lähtöä. Helpottaa kummasti, kun ei tarvitse ruveta sekoilemaan kaikkien lippujen ja lappujen kanssa.

4. Soitin viron ARK:n (ei ole kyllä tällä nimellä netissä). Siellä on numero joka on tarkoitettu näihin auton tieto asioihin. Virkailija puhui selvää Suomea. Viron "lakien" mukaan auton omistajan tietoja ei saa kertoa kenellekkään, mutta auton historian kuulin kyllä. Kaikki oli virkailijan mukaan ok ja täsmäsi myyjän kertomiin tietoihin.

5. Teimme kaupat ja maksoin auton. Autossa Viron EU-kilvet, joten matka kohti satamaan (eli en siis poistanut kilpiä)

6. Laivalta Helsingin satamaan ja kohti tullia. Kysyin heti maihin ajettuani missä tullin toimisto sijaitsee. Olin yöllä perillä, joten otin varmanpäälle koska tiesin että se kyltti ei välttämättä näy hyvin ja voisin vahingossa ajaa ohi. Koppi on todella vaatimaton. Soitin numeroon joka oli tullin ovessa koska toimisto oli tyhjä, muutaman minuutin kuluttua virkailija saapui paikalle, täytin paperin ja näytin rekisteriotteen + kauppakirjan. Leima paperiin ja kotiin. Vakuutus seuraavana päivänä.

7. Sitten Suomen katsastus sun muut kivat jutut ja homma tehty.

Nyt sitten huomio! Hoidin Englanniksi melkein koko kaupat. Yksityiset (varsinkin ei Tallinnalaiset) eivät tod.näköisesti osaa Suomea kuin pari sanaa. Tässä minun tapauksessa myyjä oli nuori ja osasi englantia suht. hyvin. Myyjällä oli hätävarana puhelimen päässä tulkki kieli muurin takia, jota en sitten tarvinnut. Puhelimessa oli henkilö joka puhui Suomea ja Eestiä. Hetken puhuttuani hänen kanssaan ilmoitin että en nyt tarvitse tulkkia. Tämä tulkki juttu oli kiva yllätys myyjältä, tässä oli siis tarkoitus todella helpottaa auton ostoa jota arvostan paljon kun siitä ei viikon aikana oltu so*****. Luulin siis että kommunikointi Englanniksi tai hommasta ei tule yhtään mitään.
Luin erittäin paljon netistä juttuja auton maahantuonnista ja vaaroista ym. kaikki jutut vähän heitti sinne sun tänne. Tämä kauppa tehtiin yksityisen myyjän kanssa ja eroaa muista tarinoista senkin takia. Mutta anyway, hieman vaivaa joutuu näkemään Viron autonhaku reissusta ja tietysti avointa mieltä. Itselläni oli ennakkoluuloja tästä hommasta, jotka osottautui vääriksi liaallisen netin tuijottamisen takia! Sieltä voi tulla myös tyhjin käsin takia jos ei homma tunnu järkevältä. En sano että olipahan liian helppo reissu, mutta ei se kaupankäynti mitään rakettitiedettä ole (paitsi jos ostaa avaruusaluksen :) Ja myönnän että tiesin autoista jotain, vaikka nuori olenkin. Toivottavasti tästä tarinasta on jollekkin hyötyä (kirjoitin ensimmäisen kerran elämässäni keskustelu foorumille) ja ymmärtää että nämä jutut ovat yksittäis tapauksia ja minulla saattoi myös käydä hieman tuuri. Suomalainen voittaa aina! tai jotain sinnepäin... :)
Nyt on auto
17:57 16.01.2011
Moro kaikille,

itse toin auton Virosta ja kaikki meni ihan nappiin. Tosin mukana oli tulkki kaiken varalta :), mutta kyllä siellä pärjää ilmankin jos vähänkin osaa Enklantia. Ja osa kauppiaista kyllä osaa soomea.

Aamu laivalla Viroon ja heti satamaan päästyä keula kohti autokauppaa. Siinä melkein muutama tunti vierähti kun piti hakea kesärenkaat ja paperit täytellä ja vakuutus ottaa (6€ päivän vakuutus netin kautta, autokauppias hoiti). Luulen, että tuon toisenkin auton sit kun siitä aika jättää. Kaikin puolin helppoa ja nopeeta.

En usko että enää Saksan maalta haen autoa sen verran helppoa ja halpaa se oli käydä hakemassa.


Vaanari
18:46 02.01.2011
Apua kaipaan oudossa asiassa!

Jos tulen matkailuautolla Suomesta Tallinnaan voinko käydä muutos- katsastamassa autoni siten että siihen tulee rekisteriotteeseen Co2 päästöt.

Siis minulla on auto josta päästöt on tiedossa, Transit vm 2008.

Jos onnistuu niin asiakkaita riittää suomesta;)