Uusimmat viestit

Nortsu100
10:00 14.08.2011
Kun ostat auton jos myyjä antaa kilvet matkaan niin pyydä että myyjä hommaa autoon ns maastavienti vakuutuksen joka on voimassa 3vrk ja kun pääset Suomeen ilmouttaudu tullissa niin antavat passituksen oman paikkakunnan tulliin.
Maastavientivakuutuksella voi ajaa myös Suomessa tuon 3vrk:n ajan ei tarvi kun muistat Suomen puolella käydä tullissa ja täyttää kaavakkeet jotka voit jo etukäteen netistä tulostaa ja täyttää tulli tarkastaa ne kaavakkeet.
leinoto1
10:44 27.07.2011
Olen paljon reissu hommissa ja olen miettinyt auton rekisteröimistä Viroon (Suomen autoverotuksen takia)
Miten onnistuu ja viekö paljon aikaa?
KL
00:51 07.07.2011
Apua löytyy helpoimmin Suomalaisen firman kautta. Yhteystyö kumppanini
hoitaa kaikki asiat Viron puolella. Meidän firma ei rahasta, vaan työ tehdään harrastus pohjalla. Auttaaksemme maanmiehiämme kaikissa tuontiin liittyvissä asioissa.
Ota yhteyttä vaan rohkeasti.
www.autonostovirosta.com
teponteppo
20:32 28.06.2011
etsin takavetoista n. 10-vuotta vanhaa ajokuntoista kolariautoa. Auto24.ee:ssä on erinomaiset lajitteluominaisuudet, mutta kolariautoja tuntuu olevan vähän. Onkohan niitä enempi jollain muulla sivustolla? Entä vastaavat sivustot Latviassa ja Liettuassa?

Tarkoitus ei ole rekisteröidä autoa Suomessa, vaan ottaa siitä tekniikka toiseen autoon. Max. teho n. 140kW.
Auto Virosta
13:50 26.06.2011
soita ylläolevaan numeroon niin keskustellaan lisää..
WinZton
20:15 20.06.2011
Mites toi tullin kaavake kun ostan virosta auton täytänkö ton ilmoittaja täyttää siihen oma nimi ja tiedot ja sen uuden auton tiedot ja mitäs noihin tiedot ajoneuvon luovutuksesta jäyryääkö ne tyhjäksi?
kp
23:02 19.06.2011
eli auto maksaa 12500€ ja piste
Risto Tiainen
21:53 17.06.2011
Mitä maksaa jos haet Pärnusta auton ja tuot Tallinnan satamaan tai Helsinkiin,auto on Sveitsistä tuotu eikä ole rekisteröity Viroon.eli auto pitää vakuuttaa ja saada siirtokilvet, että saa ajettua satamaan+muut paperit että saan tullattua Suomeen ?
olli kotkasta
13:14 12.06.2011
Eli jos auto maksaa virossa 12500e ja sis. alv.20% .
Paljonko joutuu suomalainen yksityinen henkilö maksamaan autosta virossa
harsk1
09:14 12.06.2011
Nyt on tuotu virosta bmv 330 :)

mutta enpäs sitten käynyt tullissa kun en sitä satamasta lyötänyt, lueskelin sitten tullin nettisivuja siinä ettiessä, ja ymmärsin että on 5 päivää aikaa mennä tulliin,????

autoon otettiii virossa 3 päivän vakuutus
autosta ei otettu rekisteri kilpijä pois, (eu kilvet)

eli menenkä nytten seuraavaksi tulliiin Maanantaina ja sitten katsastuskonttorille ?
jorehe
20:32 10.06.2011
Tere!
Hain viime keväänä eli reilu vuosi sitten auton Tallinnasta, yksityinen myyjä.
Virossa autoon liittyviä kuluja ostohinnan lisäksi auton poistaminen viron rekisteristä (n. 60€) ja virolaiset punaiset siirtokilvet (n. 60€), jotta auton voi ajaa ARKin toimistosta (Tallinnan toisella puolella) satamaan. Ko. siirtokilvillä saa ajaa Suomessa, kunnes saa suomalaiset kilvet. Suomalaisia siirtokilpiä ei siis tarvitse hankkia. Suomessa sitten joutuu maksamaan rekisteröinnistä (katsastus) ja tietenkin autoveron (kts. Tullin sivut).
Tällä palstalla on monentyyppistä viestiä, yksi parhaista S_a_m_i:n 27.2.2010.
Jos joku kaipaa apua auton hakemisessa Virosta, niin voin lähteä kaveriksi, jos aikataulu sattuu sopimaan ja matkasta aiheutuvat kulut korvataan. Itse hoidin autoihin tutustumiset eestin, suomen tai englannin kielelle, riippuen siitä mikä oli paras yhteinen kieli. Ostamani auton myyjä sattui osaamaan hyvin suomea.
jore2fi (miuku-mauku) yahoo.com

PS. Jos joku on menossa ostamaan autoa Saksasta (tai Ruotsista) ja aikataulu/sijainti sopii yhteen, niin olisin kiinnostunut lähtemään mukaan ja ihan omalla kustannuksella.
prätkäkuski
15:30 09.06.2011
Moro mopolla Viroon!

Toki lahden taakse voi lähteä vaikka 3-vuotias, ikä ei ole ongelma. Mopo kannatttaa pysäköidä mieluiten jonkin rekan perävaunun alle, näin se ei vie tilaa muilta ajoneuvoilta. Voit myös antaa kaksipyöräisen avaimesi laivan henkilökunnalla, he pysäköivät mopedisi puolestasi transpointin rekan alle. Tällöin kannattaa kuitenkin olla tarkkana, että tietää missä oma käkätin on.

Poisajojärjestyksestä sinun ei tarvitse huolehtia. Siemailet vain halpaa viiniä laivan ravintolassa, kunnes paatti on rannassa. Sitten pärräsi onkin jo niin pienissä paloissa, että voit lapioida sen muttereina reppuun ja kävellä rampista pihalle.
samppi00
11:01 09.06.2011
hei

siis jos ostaa auton virosta, niin että niinku mitä kaikkee pitää maksaa?
Siis maksanko vain autosta, vai onko siinä vielä mitään muuta mitä pitää maksaa? Maksaako auton rekisteröiminen jotain 600-700€ ?
Minä en niinku tiedä yhtään mitään näistä jutuista... :/
caballero100
07:55 08.06.2011
Kiitos tarkistuksesta.Unohdin tuon 83s,saahan senkin printattua.Virossa vakuutusmaksu on kallis.En kuitenkaan toisi Viron kilpista autoa,koska ottavat sen kuitenkin heti rekisterista pois,kun on myyty.Ei ne kilvet mitaan merkitse,jos auto ei ole rekisterissa.Tiedan,etta EU-laki sallii ETA -alueelta tuoduilla kilvilla ajon 3 kk.Auto kuitenkin pitaa olla rekisteroity.Niinkuin tama Turun "tullimies" kirjoitti tarkistaessaan tekstini.
Kun on kesalomat en usko,etta edes "Suomen paras tulli" Turussa tekee noin nopeita paatoksia.Muualla Suomessa kestaa kylla kauemmin.Sorry, ei ole kaikkia suomalaisia kirjaimia.
Grand Vitara
23:07 07.06.2011
Yllä olevassa on pari virhettä. Ensiksikin saat ajaa Suomessa niillä Viron kilvillä maximissaan kolme kuukautta. Suomeen tultaessa sinun pitää tehdä tullissa ajoneuvon käyttöönottoilmoitus. Jos sinulla on vakuutus ostettuna Virosta, niin muuta ei tarvita. Jos ei, niin tulli myy sen sinulle, niinkuin edellä neuvottiin. Jos niitä kilpiä ei ole, niin tulli myy sinulle siirtokilvet, niinkuin edellä neuvottiin. Autoveroilmoitus tulee tehdä kuten edellä neuvottiin. Tullin autoveropäätös viipyy noin kolme viikkoa (Turun tullin oman ilmoituksen mukaan). Viimeksi sain sen kahdessa viikossa tämän vuoden toukokuussa. Katsastukseen voi mennä päätöstä odottamatta.
harsk1
17:12 05.06.2011
Kiitos paljon neuvoista :) Eiköhän näillä jo auto suomeen saada :)
harsk1
13:25 05.06.2011
Toi on uus juttu et ne repis kilvet pois, jos myyjä jättäää kilvet autooon ? eikä halua niitä ottaa ollenkaan pois ? otan virossa vakuutuksen vai suomessa ? suomessa en saa vakuutusta kai otettua jos tuun lauantai iltana pois virosta

Mutta pähkinän kuoressa

Ostan auto - ajan laivaan - suomessa heti satamassa tulliin siirtokilvet hommaamaan.

käynkö sitten esim katsastamassa ennen kuin teen veroilmoituksen ? hmmm ? eikö sitä veroa voi tehä siellä tullissa samalla kuin tuon auton yli ? eikö tulli arvioi auton ja päätä veroa! ?
caballero100
11:26 05.06.2011
Pystyt tuomaan jos myyjä antaa pitää kilvet.Jos eivät anna pyydä,että palautat kilvet vasta satamassa.Suomessa et saa ajaa Viron kilvillä,joten käy heti Suomen satamassa tullissa.Otat 3 kk:n siirtokilvet ja täytät kaavakkeet ja kaasutat kotiin.(Otettava ehkä myös vakuutus.)Veroilmoitus on tehtävä viiden päivän kuluttua.Katso tullin sivuilta menettelyt.Riippuen autosta, voi olla,että tarvitset COC-todistuksen.(vaatimustenmukaisuus).Kysy katsastajalta ennen kuin katsastat.Siinäkin on eroja.
Myyjältä pitää saada luovari ja rek.ote.
Ei se niin monimutkaista ole.
harsk1
20:37 04.06.2011
ajattelin lähteä ensviikon lauantaina, katsomaan autoja viroon,

Elikkä kysymys kuuluu, pystynkö tuomaan auto Suomeen ilman että käyn virossa poistattamassa rekisteristä (ei kai ole la auki virastot) eli ajan viron rekkareissa laivasta kotia.

mitä papereita tarvitsee saada oston yhteydessä, lähinnä autokapasta meinaan hommata auton

on aikapaljon ristiriitaista tietoa tääällä mitä olen lukenut keskuteluita, jos joku voisi vastata ketä tietää 100% varmasti

Kiitos jo etukäteeen vastanneille