Uusimmat viestit

BMW austaja
14:43 22.07.2012
Remorex on õhe koha nimi ja 6596960 telef numbriks
jore2fi
15:11 19.07.2012
Hain itse vastaavan auton vm 2000 manuaalilaatikolla toukokuussa, ostohinnan lisäksi tulee seuraavat kulut:
1. Matkakulut, min. laivaliput n. 100€
2. Rekisteröintikatsastus + Suomen kilvet n. 200€, riippuu katsastuspaikasta
3. Autovero, itsellä oli n. 2700€ eli aika paljon.

Olen ostanut kaksi autoa (keväällä 2010 ja 2012) yksityiseltä Virosta omaan käyttöön. Kaupanteko sujuu vastaavalla tavalla kuin Suomessakin, ainakin omalle kohdalle on sattunut mukavia myyjiä. Asiaa auttaa, että osaan jonkin verran eestin kieltä ja olen hoitanut esim. sähköpostikyselyt eestiksi. Jobbarit ovat jobbareita Virossakin (häkkimyymälät).

Auto kannattaa käydä ennen lopullista ostopäätöstä tarkistuttamassa paikallisella huoltoliikkeessä, niin ei tuu yllätyksiä. Maksaa vain korkeintaan muutaman kympin, jos etsii netistä sopivan paikan, niin voi varata ajankin etukäteen.

Myyjältä tarvitset mukaan alkuperäisen rekisteriotteen ja kauppakirjan.
Tullille toimitettavat lomakkeet (3 kpl) löydät netistä.

Oon itse Tallinnassa su 29. - ti 31.7, jos tarvitset apua kaupanteossa.
Martti Haapanen
19:20 18.07.2012
Moi ostin auton kaikki onistui hyvin suomeksi terve menoa kaupoile. PS Kerro terveiset.
Kysy Suomen tullilta
14:50 24.06.2012
Eihän sulle mitään muita kuluja tule kuin Suomen autovero ja auton rekisteröinti+ katsastus.Tietysti myös laivamatkat ja kaljat.
Vertaa vastavan bemarin myyntihintoja Suomessa,sillä niiden perusteella sulle laitetaan vero.
Terho
20:13 22.06.2012
Eli jos joku ostanut kyseiseltä toimijalta autoja miten homma toiminut?
Ja mites tuo tinkiminen Virossa, jos auton pyynti vaikka 15k€ niin onko perus 10% tinkivaraa?
Simppeli2
03:05 20.06.2012
Eli ajattelin toimituttaa BMW 328 itselleni:
http://fin.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=941035

Paljonkohan tosta nyt tulee näitä ylimääräisiä kuluja tuon 5300€ päälle, kun tuon auton Suomeen?
ppikkelssi
18:09 18.06.2012
mahtaakohan auton renkaat olla edullisempia tallinnassa,ja mistä kannattais kysellä.
jorehe
10:45 16.05.2012
Ainakin Tallinnan ARKissa puhuvat suomea.